خبر جدید درباره کاهش روزهای کاری و تغییر زمان آغاز مدارس
خبر جدید درباره کاهش روزهای کاری و تغییر زمان آغاز مدارس

    میثم لطیفی، رئیس سازمان اداری و استخدامی درباره آخرین وضعیت کاهش ساعت کاری کارکنان دولت گفته که لایحه دولت این بود که ساعت کاری کارکنان دولت را از ۴۴ ساعت کاهش به ۴۲ و نیم ساعت کاهش دهیم.   به گفته لطیفی، مطالعاتی در این خصوص انجام گرفت و پس از تجربه کرونا […]

- خبر جدید درباره کاهش روزهای کاری و تغییر زمان آغاز مدارس

 

 

میثم لطیفی، رئیس سازمان اداری و استخدامی درباره آخرین وضعیت کاهش ساعت کاری کارکنان دولت گفته که لایحه دولت این بود که ساعت کاری کارکنان دولت را از ۴۴ ساعت کاهش به ۴۲ و نیم ساعت کاهش دهیم.

 

به گفته لطیفی، مطالعاتی در این خصوص انجام گرفت و پس از تجربه کرونا به این نتیجه رسیدیم که با کاهش ساعت کاری تا حدی می‌توانیم بهره‌وری را حفظ کنیم.

 

براساس اظهارات لطیفی، همچنین در این لایحه باتوجه به اینکه در غیر از بخش ستادی دولت در سایر بخش‌ها، کارکنان شش روز در هفته بایستی در محل کار حضور می‌داشتند قرار شد به پنج روز تغییر کند و اعلام کنیم که این هم در مجلس پیگیری شود.

 

در این لایحه خواستار این بودیم که این اجازه را داشته باشیم که شروع سال تحصیلی برای دانش آموزان لزوما از ابتدای مهر نباشد، مجلس نیز با این موضوع موافقت کرده و در کمیسیون نهایی شده که قرار است بتوانیم با توجه به اوضاع اقلیمی یعنی‌مناطق گرمسیر و سردسیر درجه‌ای از اختیار را به ادارات کل آموزش و پرورش و وزارت آموزش و پرورش برای شروع سال تحصیلی بدهیم.

 

منبع: اطلاعات انلاین