دولت رئیسی با دارایی‌های بابک زنجانی چه می‌کند؟
دولت رئیسی با دارایی‌های بابک زنجانی چه می‌کند؟

اطلاعات نوشت: علی بهادری جهرمی درنشست با نمایندگان رسانه ها در پاسخ به سئوال خبرنگار اطلاعات مبنی بر اینکه امسال  هم شاهد   مهاجرت شمار زیادی ازنخبگان و افراد تحصیلکرده به خارج کشور بودیم  لذا دولت در سال آینده به منظور جلوگیری از این پدیده  و ایجاد رغبت و امید برای ماندن نخبگان و جوانان […]

- دولت رئیسی با دارایی‌های بابک زنجانی چه می‌کند؟

اطلاعات نوشت: علی بهادری جهرمی درنشست با نمایندگان رسانه ها در پاسخ به سئوال خبرنگار اطلاعات مبنی بر اینکه امسال  هم شاهد   مهاجرت شمار زیادی ازنخبگان و افراد تحصیلکرده به خارج کشور بودیم  لذا دولت در سال آینده به منظور جلوگیری از این پدیده  و ایجاد رغبت و امید برای ماندن نخبگان و جوانان در کشور چه برنامه ای دارد، گفت: نخبگان پیشران های تولید، اقتصاد و توسعه در حوزه های مختلف علمی، آموزشی، فناوری، پزشکی، تکنولوژی و …در کشور هستند. یک زمانی دشمنان نخبگان  کشور را ترور یا با ایجاد ناامنی و جنگ آنها را از کشور خارج می کردند و امروز  سعی دارنداین را  در  جوانان و نخبگان  القا  کنند که امکان رشد و اثرگذاری دانش و توانی شان در کشور وجود ندارد و همچنین القای این موضوع که در کشورهای هدف امکان تاثیرگذاری بیشتری وجود دارد.

 سخنگوی دولت افزود: رویکرد دولت این است که به سمت جامعه نخبگان و بهره برداری از ظرفیت آ نان برای حل مسائل کشور حرکت کند. برای مثال میزان قراردادهای شرکت های دانش بنیان با مجموعه های نفت، گاز و انرژی و همچنین در حوزه برق و آب در وزات نیرو چندین برابر شده است.

این نشان می دهد که نخبگان فعال در این شرکت های دانش بنیان شاهد بسته شدن قراردادهای متعددی در مسائل اصلی روی میز اجرایی کشور  هستند و به توان نخبگی آنها اعتماد می شود و مشارکت فعال آنها در عرصه های مختلف از سوی دولت طلب می شود.

بهادری جهرمی گفت: جوانان وقتی می‌بینند رئیس‌جمهوری در سفرهای خارجی با خود محصولات دانش بنیان را می برد و منشا فروش و بازاریابی محصولات نخبگان می شود، امیدوار می شوند و این یعنی حمایت عینی از جوانان کشور.

وی تصریح کرد: در نمونه ای دیگر، بیش از ۴ هزار سهمیه بورسیه با مشارکت وزارت علوم و بنگاه های فعال اقتصادی بزرگ مانند شرکت فولاد   یا خودروسازها  فقط در بخش خصوصی برای نخبگان تعلق گرفت. یا سهمیه جذب وِیژه نخبگان در دستگاه های دولتی که آخرین فراخوان آن ابلاغ شد که این عزیزان بتوانند از مسیر متفاوتی جذب دستگاه های دولتی شوند که این یعنی توجه به جامعه نخبگان.  

کاهش اجاره بها در گرو کنترل تورم مسکن

سخنگوی دولت در بخش دیگر سخنان خود درباره بازار مسکن و اجاره بها هم گفت: با تصمیماتی که در حوزه تامین مالی اتخاذ شده، سقف تسهیلات ساخت مسکن ۵۵۰میلیون تومان و در شهرهای کوچک ۳۵۰میلیون تومان است واین تسهیلات  در روستاها با نرخ ۴درصد و شهرهای کوچک با نرخ سود ۵درصد اعطا می شود.

همچنین در ۲سال ابتدایی بازپرداخت تسهیلات، اقساط به ۵.۹میلیون تومان کاهش یافته است و علاوه بر این طرحی که برای اختصاص زمین یک میلیون مسکن در شهرهای مختلف پیش رفته است به زودی در کلانشهر تهران هم با همکاری شهرداری آغاز می شود.

 وی درباره طرح فجرانه یارانه کالابرگ هم توضیح داد: دولت این طرح را برای ارتقای سبد غذایی شهروندان و ایجاد سپر تورمی در برابر سفره و معیشت مردم راه اندازی کرد  که ۲۰۰هزار تومان به صورت اعتباری به یارانه بگیران در ۳ماهه اجرای طرح فجرانه اختصاص می یابد.

سخنگوی دولت تصریح کرد: تاکنون ۳۰میلیون نفر یعنی ۱۰میلیون خانوار و ۶۰درصد افراد مشمول یارانه از آن استقبال کرده‌اند.بهادری جهرمی یادآور شد: در زمینه حمایت‌های معیشتی ماه رمضان هم علاوه‌بر کالابرگ الکترونیکی برای تامین میوه شب عید و اقلام مصرفی ماه مبارک مانند خرما با همکاری باغداران و تعاونی های روستایی همه میزان مصارف مورد نیاز تامین شده و اقلام پروتیینی، شکر و برنج ذخیره سازی شده است و پیش بینی می‌شود با نرخ‌های مصوب تامین این اقلام را شاهد باشیم.

همچنین با همکاری فعالان صنفی در اتاق اصناف با محوریت وزارت صمت و بخش‌های بانکی و جهاد کشاوری بیش از ۲۴۰نمایشگاه عرضه مستقیم اقلام موردنیاز مردم برگزار می شود که بسیاری از آنها   اکنون فعال بوده و امکان خرید اعتباری هم فراهم شده است. وی در پاسخ به پرسشی درباره حج عمره هم گفت: این موضوع هنوز منتفی نیست و دولت در تلاش است تا مسائل پیش آمده به ویژه در زمینه هواپیمایی را سریعتر برطرف کند.

منبع: اطلاعات انلاین