معرفی متهمان دادگاه منافقین/ ثریا شهری؛ متهم ردیف پنجاه و یکم
معرفی متهمان دادگاه منافقین/ ثریا شهری؛ متهم ردیف پنجاه و یکم

 ثریا شهری متهم ردیف ۵۱ پرونده است.  او پیش از انقلاب با گروه‌های مارکسیستی، ارتباط داشته و در سال ۱۳۵۸جذب منافقین می‌شود. وی در سال ۱۳۵۹، سرشاخهی میلیشیا یا همان شاخه نظامی پاره وقت گروهک شده و مدتی نیز مسئولیت جذب دختران را برعهده می‌گیرد. ثریا شهری مسلح به کلت کمری بوده و در اکثر […]

- معرفی متهمان دادگاه منافقین/ ثریا شهری؛ متهم ردیف پنجاه و یکم

 ثریا شهری متهم ردیف ۵۱ پرونده است. 

او پیش از انقلاب با گروه‌های مارکسیستی، ارتباط داشته و در سال ۱۳۵۸جذب منافقین می‌شود. وی در سال ۱۳۵۹، سرشاخهی میلیشیا یا همان شاخه نظامی پاره وقت گروهک شده و مدتی نیز مسئولیت جذب دختران را برعهده می‌گیرد.

ثریا شهری مسلح به کلت کمری بوده و در اکثر تظاهرات و راهپیمایی‌های گروهک، نقش فعالی داشته است. همچنین نامبرده در برههی فاز نظامی تشکیلات در سال ۱۳۶۰، ضمن حضور در خانه‌های تیمی، به حل و فصل اختلافات شدید اعضا در مقر‌های عملیاتی منافقین پرداخته و در سال ۱۳۶۱ به خارج از کشور متواری می‌شود.

متعاقباً او در سال ۱۳۶۴، عضو هیئت اجرایی گروهک نفاق شده و در سال ۱۳۶۵ نیز ابتدا به مقر‌های نظامی- تروریستی تشکیلات در منطقه مرزی منتقل و سپس مسئولیت مقر اشرف را عهدهدار میگردد. در ادامه نامبرده بین سال‌های ۱۳۶۶ و ۱۳۶۷، مسئول پشتیبانی شاخهی نظامی گروهک تروریستی منافقین و حل و فصل مسائل تدارکاتی تیم‌های عملیاتی در جریان عملیات‌های تروریستی- نظامی آفتاب، چلچراغ و فروغ جاویدان می‌شود.

او از اعضای رده بالای گروهک بوده و در حال حاضر نیز در بخش اطلاعات نفاق در آلبانی، مشغول به کار است.

ضمناً ثریا شهری تحت تعقیب اینترپل بوده و دارای اعلان قرمز به شماره A-۵۱۴/۶-۲۰۰۲ است.

+