سعید کریمی، معاون درمان وزارت بهداشت گفت: مداخله افراد غیر پزشک و فاقد صلاحیت در امور درمان و کارهای پزشکی مصداق ارتکاب جرم تلقی می‌شود.   وی بیان کرد: از ابتدای سال تا کنون چهار هزار و ۳۸ مرکز غیر مجاز که در امور پزشکی مداخله کرده اند، پلمب شدند و مجرمان به مراجع قضائی […]

سعید کریمی، معاون درمان وزارت بهداشت گفت: مداخله افراد غیر پزشک و فاقد صلاحیت در امور درمان و کارهای پزشکی مصداق ارتکاب جرم تلقی می‌شود.

 

وی بیان کرد: از ابتدای سال تا کنون چهار هزار و ۳۸ مرکز غیر مجاز که در امور پزشکی مداخله کرده اند، پلمب شدند و مجرمان به مراجع قضائی معرفی شده‌اند.

 

معاون درمان وزارت بهداشت تاکید کرد: به دلیل درآمد و سود بالا در امور جراحی زیبایی، افراد فاقد صلاحیت در حوزه هایی مثل تزریق ژل و بوتاکس و حتی انجام برخی از جراحی‌ها ورود می کنند، بدون اینکه علم و مجوزش را داشته باشند و این کار سبب به خطر افتادن سلامت مردم و مراجعه کنندگان خواهد شد.

 

کریمی ادامه داد: اکنون قوانین در مقابل مسائلی در خصوص دخالت در امور کارهایی چون تزریق ژل و عمل های زیبایی به مقدار کافی بازدارنده نیست و از نمایندگان مجلس درخواست داریم تا لایحه قوانین بازدارنده و سخت در این خصوص را به تصویب برسانند.

 

معاون درمان وزارت بهداشت اضافه کرد: وزارت بهداشت از مردم درخواست دارد که قبل از مراجعه به افراد جهت انجام امور پزشکی مشخصات فرد مورد نظر را در سایت نظام پزشکی بررسی کنند.

 

وی افزود: اسامی پزشکان مورد تایید و صلاحیت‌دار در سایت سازمان نظام پزشکی کشور بارگذاری شده است. تمام مراکز اعم از بیمارستان، مرکز جراحی محدود یا کلینیک ملزم هستند مجوز و پروانه اخذ شده از وزارت بهداشت را در معرض دید مراجعه کنندگان بگذارند. 

 

معاون درمان وزارت بهداشت اضافه کرد: علاوه بر گشت های وزارتخانه مردم در صورت مشاهده تخلفی آن را به بازرسی وزارت بهداشت و سامانه ۱۹۰ اطلاع بدهند.

باشگاه خبرنگاران

+