به گزارش زیرنویس، رئیس سازمان ثبت احوال گفت: تا امروز به بالای ۱۵ سال‌ها کارت ملی داده می‌شده، ولی حالا شرایط فرق کرده است. در گزارش باشگاه خبرنگاران جوان هاشم کارگر اظهار کرد: سازمان ثبت احوال کشور در حال حرکت به سمت هوشمندسازی کل خدمات است. سازمان هوشمند یعنی با استفاده از هوش مصنوعی تمام […]

- برای این گروه هم کارت ملی صادر می‌شود

به گزارش زیرنویس، رئیس سازمان ثبت احوال گفت: تا امروز به بالای ۱۵ سال‌ها کارت ملی داده می‌شده، ولی حالا شرایط فرق کرده است.

در گزارش باشگاه خبرنگاران جوان هاشم کارگر اظهار کرد: سازمان ثبت احوال کشور در حال حرکت به سمت هوشمندسازی کل خدمات است. سازمان هوشمند یعنی با استفاده از هوش مصنوعی تمام خدمات و فرآیندها را بتواند پوشش دهد و به صورت الکترونیک ارائه خدمت کند.

وی گفت: احراز هویت در فضای تبادل اطلاعات، چه به صورت حضوری و چه مجازی، یکی از نیازهای مهم کشور است که تاکنون شرکت‌های خصوصی و دولتی برای خدمات‌رسانی به مشتریان خود هر کدام به صورت مستقل اقدام به راه‌اندازی آن کرده‌اند.

کارگر در ادامه تصریح کرد: در این مسیر ممکن است در مدارک و اسناد هویتی تغییراتی حاصل شود که می‌تواند شامل شناسنامه و غیره باشد. حتی به مرحله‌ای می‌رسد که نیازی نیست پدر و مادر حضوری برای فرزندشان شناسنامه دریافت کند.

وی بیان کرد: الکترونیکی شدن فرآیندها از خطاها جلوگیری می‌کند و چون هوش مصنوعی به کمک انسان آمده، می‌تواند خطاهای انسانی را کاهش دهد. سیستم بدون کمک انسانی به صورت هوشمند عمل کرده و حتی هزینه‌ها را کاهش می‌دهد و در این بین از جعل و سوءاستفاده دیگران جلوگیری می‌کند.

رئیس سازمان ثبت احوال گفت: قرار است فرزندی که به دنیا می‌آید از همان ابتدا برایش کارت ملی صادر شود. تا امروز به بالای ۱۵ سال‌ها کارت ملی داده می‌شده، ولی حالا شرایط فرق کرده است. زیرساخت‌ها فراهم شده و منتظر گرفتن مجوز هستیم تا هر ایرانی که به دنیا آمد، از همان ابتدا شناسنامه و هویت ملی داشته باشد.

۲۳۳۲۱۷

منبع: خبـرآنلاین