تیم ملی فوتبال ساحلی ایران می‌تواند فینالیست جام جهانی شود
تیم ملی فوتبال ساحلی ایران می‌تواند فینالیست جام جهانی شود

یک کارشناس و مربی فوتبال معتقد است تیم ملی فوتبال ساحلی توان حضور در فینال جام جهانی را دارد و از مسوولان فدراسیون فوتبال خواست به این رشته توجه بیشتری کند.

 

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی فوتبال ساحلی ایران در مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی فوتبال ساحلی از ساعت ۱۹ به مصاف امارات خواهد رفت.

شهرام دانه کار سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال ساحلی تایلند، که سابقه قهرمانی در لیگ برتر فوتبال ساحلی کشور را با تیم‌های مختلفی در کارنامه دارد در گفت و گو با خبرنگار مهر به بررسی عملکرد تیم ملی فوتبال ساحلی در رقابت‌های جام جهانی پرداخت.

می‌توانیم به فینال صعود کنیم

وی در خصوص عملکرد تیم ملی در این مسابقات گفت: عقیده دارم این تیم به فینال راه پیدا می‌کند و در دیدار امشب با امارات به راحتی پیروز می‌شویم. تیم ملی در دیدار برابر امارات به راحتی می‌تواند پیروز شود و در دیگر دیدار این گروه هم احتمالاً برزیل از سد ژاپن عبور خواهد کرد و در نیمه نهایی با برزیل مواجه خواهیم شد و فینال زودرس جام را برگزار خواهیم کرد. در تمام دیدارهایی که با امارات برگزار کرده‌ایم هرگز شکست نخورده‌ایم و در این دیدار هم با حمایت هواداران می‌توانیم به راحتی از سد این تیم بگذریم.

با تقویت خط دفاعی، تیم بهتر می‌شود

این مربی فوتبال اما در بخشی از صحبت‌های خود نسبت به خط دفاعی تیم ملی ابراز نگرانی کرد و گفت: عملکرد خط دفاعی تیم ملی ایران در دیدار با اسپانیا و آرژانتین یک مقدار از لحاظ دفاعی نگران کننده به نظر رسید. سه بازیکن تیم ملی یعنی سعید پیرامون، امیرحسین اکبری و محمد مرادی در این رقابت‌ها به نظر می‌رسد از لحاظ بدنی در فرم مناسب خود نیستند و در این ۳ دیدار کمتر از آنها استفاده کردیم. این در حالی است که این بازیکنان از نفرات شاخص تیم ملی در مسابقات بین قاره‌ای بودند. البته دیگر بازیکنان تیم توانستند حضور کمتر این بازیکنان را جبران کنند و برابر اسپانیا با وجودی که ۳ گل عقب افتاده بودیم به بازی برگشتیم و توانستیم پیروز شویم.

از مربیان ایرانی در هر صورت باید حمایت شود

وی افزود: امیدوارم این بازیکنان هم در دیدارهای بعدی به آمادگی کامل برسند و نمایش واقعی خود را به نمایش بگذارند. وی ضمن تمجید از عملکرد تیم ملی فوتبال ساحلی ایران در رقابت‌های جام جهانی در خصوص حضور مربیان داخلی در تیم ملی گفت: من از حضور مربیان ایرانی در تیم ملی خوشحالم. باید به مربیان ایرانی اطمینان کنیم. حتی اگر هر اتفاق غیر منتظره‌ای هم در این رقابت‌ها رخ دهد باید به کادر تیم ملی اعتماد شود و از آنها حمایت کامل صورت بگیرد. با توجه به شناختی که از بازیکنان و مربیان تیم ملی دارم افرادی بسیار بی حاشیه هستند و کار خود را به بهترین شکل انجام می‌دهند و می‌توانند تیم را به موفقیت برسانند.

فوتبال ساحلی نیاز به توجه فدراسیون دارد

این کارشناس فوتبال ساحلی بر ضرورت حمایت فدراسیون فوتبال از مربیان و ملی پوشان فوتبال ساحلی تاکید کرد و گفت: انتظار دارم فدراسیون فوتبال حمایت بیشتری از این تیم انجام دهد. این بازیکنان زحمت زیادی می‌کشند و باید از لحاظ مالی مورد حمایت قرار بگیرند و به وضعیت زندگی آنها رسیدگی شود. این تیم تیمی است که می‌تواند برای کشور کسب مدال کند. ساحلی بازان نشان داده‌اند که بازی به بازی بهتر شده است و ترکیب بازیکنان جوان در کنار بازیکنان با تجربه به تیم کمک می‌کند. برگزاری اردوها و بازی‌های تدارکاتی موجب می‌شود بازیکنان جوان کسب تجربه کنند و به خودباوری برسند. فدراسیون فوتبال باید با برگزاری اردوهای مختلف به افزایش تجربه بازیکنان جوان کمک کند.

لیگ ایران از بهترین لیگ‌های جهان است

شهرام دانه‌کار یکی از ویژگی‌ها و برتری‌های فوتبال ساحلی ایران نسبت به دیگر کشورها را برگزاری منظم مسابقات لیگ در رده‌های مختلف است و گفت: ایران از معدود کشورهایی است که رقابت‌های باشگاهی فوتبال ساحلی را به صورت یک لیگ منظم و در طول سال برگزار می‌کند و تیم‌های مختلفی از شهرهای مختلف در آن حضور دارند. اما شرایط مالی تیم‌های باشگاهی در فوتبال ساحلی مناسب نیست گاهی حتی پول آب معدنی برای تمرینات را مربیان از جیب خود هزینه می‌کنند و باشگاه‌ها از لحاظ مالی معضلات زیادی دارند.

پاداش‌ها باید به تیم فوتبال ساحلی هم تعلق بگیرد

وی در پایان گفت: این تیم ملی حاصل ۲۰ سال زحمت مربیان مختلف در رده‌های مختلف فوتبال ساحلی است. برگزاری مسابقات باشگاهی در چنین شرایط مالی برای مربیان کار سختی است اما همگی زحمت می‌کشند و برای موفقیت تیم در تلاشند و نکته ضروری این است که تیم ملی بزرگسالان به ویترین ما تبدیل نشود و همه تیم‌ها و لیگ‌ها مورد توجه قرار بگیرند. امیدوارم به فوتبال ساحلی و افراد فعال در این رشته توجه بیشتر شود و اگر قرار است برای بازیکنان تیم ملی چمنی جوایزی مانند حواله خودرو وارداتی در نظر گرفته شود به این بازیکنان هم به همان چشم نگاه شود.

منبع: مـهر