به گزارش زیرنویس، سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی دریایی از وزش باد به نسبت شدید تا شدید و افزایش ارتفاع موج خبر داد. ایسنا در خبری نوشت: سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی دریایی از شنبه (۵ اسفند) تا سه شنبه (۸ اسفند) از افزایش بیشینه سرعت وزش باد موقتی […]

- هشدار نارنجی هواشناسی به این استان‌ها/ منع فعالیت‌های تفریحی

به گزارش زیرنویس، سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی دریایی از وزش باد به نسبت شدید تا شدید و افزایش ارتفاع موج خبر داد.

ایسنا در خبری نوشت: سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی دریایی از شنبه (۵ اسفند) تا سه شنبه (۸ اسفند) از افزایش بیشینه سرعت وزش باد موقتی تا ۳۰ نات و بیشینه ارتفاع موج گاهی بیش از ۲ متر با تاکید بر مناطق مرکزی و شرقی خلیج فارس خبر داد.

این هشدار در روز شنبه (۵ اسفند) برای مناطق ساحلی و دور از ساحل استانهای خوزستان، بوشهر و هرمزگان، در خلیج فارس،روز یکشنبه(۶ اسفند) برای مناطق ساحلی و دور از ساحل استانهای بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان، در خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان و روز سه شنبه(۸ اسفند) برای مناطق ساحلی و دور از ساحل استانهای هرمزگان و سیستان و بلوچستان، در خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان صادر شده است.

اثرات این مخاطره اختلال در تردد و فعالیتهای دریایی، خطر غرق شدن شناگرها و پاره شدن تورهای صیادی، اختلال در تردد شناورهای سبک و نیمه سنگین، اختلال در فعالیت سکوهای نفتی و احتمال خسارت به تاسیسات ساحلی و فراساحل می باشد.

سازمان هواشناسی در این شرایط اجتناب از تردد شناورهای سبک، منع فعالیتهای تفریحی و شیلاتی، اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت‌های ساحلی و فراساحل همچنین سکوهای نفتی و آماده باش برای مواجهه با خسارت احتمالی را توصیه کرده است.

در هشدار نارنجی ‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.

هشدار زرد رنگ نیز به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

۴۷۲۳۶

منبع: خبـرآنلاین