شاهینی در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان افزود: از ۱۳ هزار میلیارد اعتبارات سفر، ۹۰۰ میلیارد حق سازمان مدیریت تخصیص داده شده است و تا پایان امسال هزار میلیارد دیگر تخصیص می‌یابد. وی ادامه داد: سه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان نیز تسهیلات سفر است که به سازمان‌ها ابلاغ شده است. استاندار کهگیلویه […]

شاهینی در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان افزود: از ۱۳ هزار میلیارد اعتبارات سفر، ۹۰۰ میلیارد حق سازمان مدیریت تخصیص داده شده است و تا پایان امسال هزار میلیارد دیگر تخصیص می‌یابد.

وی ادامه داد: سه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان نیز تسهیلات سفر است که به سازمان‌ها ابلاغ شده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم در این نشست با اشاره به اینکه از مجموعه ۸۵ حلقه چاه نفت در بهمئی ۵۳ حلقه فعال است، گفت: ۱۸۳ هزار بشکه نفت از این چاه‌ها استخراج می‌شود.

سید علی احمدزاده با اشاره به اینکه پیگیر جذب سهم آلایندگی بهمئی از خوزستان بودیم، افزود:۱۳۴ میلیارد تومان عوارض آلایندگی نفت به شهرستان بهمئی اختصاص یافت که برای اولین بار سهم استان از عوارض آلایندگی جذب شد که کار بزرگ و ارزشمندی است.

وی با اشاره به اینکه عوارض آلایندگی در جای درست خود باید هزینه شود، افزود: سازمان برنامه و بودجه کمیته‌ای تشکیل و اعتبار اختصاص یافته را با نظر اداره کل محیط زیست و بخش بهداشت و درمان استان به طرح‌هایی که این دو دستگاه مشخص می‌کنند اختصاص دهد.

احمد زاده عنوان کرد: اعتباری که از محل آلایندگی نفت به شهرداری‌ها اختصاص داده می‌شود باید صرف عمران شهری شود و نباید در جای دیگری هزینه شود.

استاندار در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص توزیع اعتبارات بند پ تبصره ۱۱ که به سکونت گاه‌های غیر رسمی اختصاص داشت گفت: بیشترین جمعیت حاشیه نشین در شهر یاسوج هستند و در کشور جایگاه اول را در اختیار داریم.

وی عنوان کرد: اعتبارات بند پ تبصره ۱۱ براساس دو شاخص جمعیت و مساحت توزیع شود.

استاندار همچنین در بررسی احداث طرح مرغداری در اطراف سد تنگ سرخ گفت: سد تنگ سرخ چشم انداز گردشگری دارد و با احداث طرح‌های مرغداری و گله داری بخش گردشگری این منطقه از بین می‌رود.

احمدزده عنوان کرد: تنگ سرخ یکی از زیباترین نقاط استان است لذا اعطای هر گونه مجوز مغایر با گردشگری تا شعاع پنج کیلومتری از سد تنگ سرخ ممنوع است.

منبع خبر: رکنـا