کانگوروی استرالیایی برای سفر به ماه آماده می‌شود
کانگوروی استرالیایی برای سفر به ماه آماده می‌شود

ایرنا نوشت: سازمان فضایی استرالیا در حال ساخت اولین ماه‌نورد نیمه خودکار این کشور با نام «روور» است که قرار است در مشارکت با «برنامه قمری آرتمیس» سازمان فضایی «ناسا» به کره ماه پرتاب شود. این ماه‌نورد اقدام به جمع‌آوری نمونه‌هایی از «خاک» ماه خواهد کرد که بطور خاص به آن سنگپوش یا «رگولیت» (regolith) […]

- کانگوروی استرالیایی برای سفر به ماه آماده می‌شود

ایرنا نوشت: سازمان فضایی استرالیا در حال ساخت اولین ماه‌نورد نیمه خودکار این کشور با نام «روور» است که قرار است در مشارکت با «برنامه قمری آرتمیس» سازمان فضایی «ناسا» به کره ماه پرتاب شود.

این ماه‌نورد اقدام به جمع‌آوری نمونه‌هایی از «خاک» ماه خواهد کرد که بطور خاص به آن سنگپوش یا «رگولیت» (regolith) گفته می شود. ناسا تلاش خواهد کرد تا از این خاک‌ها اکسیژن استخراج کند و این یک گام کلیدی به سمت ایجاد یک حضور پایدار انسانی روی کره ماه و تولید سوخت موشک برای حمایت از ماموریت‌های آینده به سیاره مریخ است.

استرالیا به تازگی میزبان یک رقابت نامگذاری برای اولین ماه‌نورد این کشور بود که در نهایت نام «روور» با الهام از نام کانگورو حیوان ملی این کشور از میان بیش از هشت هزار نام پیشنهادی انتخاب شد. فهرست نهایی اسامی انتخابی بین روزهای ۲۰ نوامبر تا اول دسامبر به رای عمومی گذاشته شد.

اکنون از عموم مردم دعوت شده است تا در طراحی «وسیله نمونه‌برداری رگولیت» این ماه‌نورد مشارکت کنند. وظیفه این وسیله جمع‌آوری و انتقال نمونه‌های خاک کره ماه به تاسیسات ISRU سازمان ناسا روی کره ماه خواهد بود.

ماه‌نورد «روور» با وزن ۲۰ کیلوگرم انتظار می‌رود در نزدیکی قطب جنوب کره ماه فرود بیاید و حدود ۱۴ روز زمینی (در حدود نصف روز کره ماه) سطح ماه را بررسی خواهد کرد.

منبع: اطلاعات انلاین