اما این حوزه به همان اندازه ای که جذابیت دارد، رقابتی نیز هست. در این مقاله می بینیم که چگونه می توانیم برای فروشگاه لوازم ورزشی مشتری جذب کنیم. ۱- سئو سایت ورزشی سئو(SEO) یا بهینه ‌سازی موتورهای جستجو، مجموعه‌ای از استراتژی ‌ها و فعالیت‌ هاست که به بهبود رتبه‌ بندی یک وب‌سایت در نتایج […]

- چگونه برای فروشگاه های اینترنتی ورزشی مشتری جذب کنیم؟

اما این حوزه به همان اندازه ای که جذابیت دارد، رقابتی نیز هست. در این مقاله می بینیم که چگونه می توانیم برای فروشگاه لوازم ورزشی مشتری جذب کنیم.

۱- سئو سایت ورزشی

سئو(SEO) یا بهینه ‌سازی موتورهای جستجو، مجموعه‌ای از استراتژی ‌ها و فعالیت‌ هاست که به بهبود رتبه‌ بندی یک وب‌سایت در نتایج موتورهای جستجو مانند گوگل کمک می‌کند. به عنوان مثل اگر در سایت خود لباس ورزشی می فروشید، برای این که کاربران از سرچ در گوگل شما را پیدا کنند باید در عباراتی مانند “خرید ست گرم کن مردانه” یا “لباس فوتبال پسرانه” در صفحه اول باشید.

یکی از بخش های مهم سئو فروشگاه ورزشی، انتخاب کلمات کلیدی است. معمولا مهم ترین دلیل شکست این گونه سایت ها، انتخاب اشتباه کلیدواژه های هدف است.

اگر در ابتدای کار هستید، سعی نکنید به سراغ کلمات کلیدی کوتاه(Short Tail) بروید. رقابت در آن ها بسیار شدید است. سایت های بزرگ و معتبری آن ها را هدف قرار داده اند که قرار گرفتن در میان این سایت ها برای کسانی که در ابتدای راه هستند بسیار مشکل(اگر نگوییم غیر ممکن) است.

بهتر است از عبارات بلند شروع کنید. کلیدواژه های بلند(Long Tail) را رقابت کمتر را بیابید. از طرفی دقیق تر نیز هستند. مثلا به جای “خرید لباس ورزشی” بر روی “لباس ورزشی شیک و مدرن با قیمت مناسب” تمرکز کنید. از طرفی Long tail ها دقیق هستند. یعنی می دانیم برای جذب کسی که در گوگل جستجو می کند “کفش ورزشی مردانه مناسب باشگاه بدنسازی” چه محتوایی تولید کنیم و چه محصولاتی را پیشنهاد دهیم.

البته تحقیق درست کلمات کلیدی یکی از هزاران نکته در موفقیت سئو سایت های ورزشی است. باید تمام مراحل سئو به درستی و ریزبینی انجام شود. اگر می خواهید خدمات سئو سایت با کیفیتی دریافت نمایید، می توانید از خدمات سئو عالیجناب محتوا استفاده کنید.

سئو برای هر سایتی ضروری است. در غیر این صورت مشتریانی که در گوگل به دنبال محصولات مورد نیاز خود هستند، نمی توانند، شما را پیدا کنند. با داشتن داشتن استراتژی سئو درست، مخاطبین زیادی به سایت خود جذب کنید.

۲- تبلیغات کلیکی

راه دیگر برای جذب مشتری فروشگاه های اینترنتی ورزشی، تبلیغات کلیکی است. اگر با دقت به سایت خبر ورزشی نگاه کنید، بنرهای محصولات و خدمات مختلفی را می بینید.  می توانید با پرداخت هزینه بنر خود را در منتشر کنید تا مشتریان با کلیک بر روی آن به سایت شما هدایت شوند. تبلیغات پولی بلافاصله پس از انتشار برای شما جذب مشتری انجام می دهند. اما در پایان تبلیغات نیز، بازدید شما دوباره به صفر بر می گردد.

بهترین استراتژی این است که سئو و تبلیغات را در کنار هم انجام دهید. اما اگر بودجه کمتر از ۵۰ میلیون تومانی برای تبلیغات هر ماه دارید، شاید بهتر باشد فقط بر روی سئو سرمایه گذاری کنید.

۳- شبکه های اجتماعی

مخاطب هدف سایت های ورزشی، بیشتر جوانان هستند. بنابراین حتما باید در شبکه های اجتماعی حضوری پر رنگ داشته باشید. بهتر است به جای این که فقط محصولات را به نمایش بگذارید، خلاقانه تر عمل نمایید. برای فروش بیشتر، احساسات آن ها را درگیر کنید. برای این که کار بازاریابی درونگرا را امتحان کنید.

در نهایت، هیچ موفقیتی بدون صبر و تلاش به دست نمی آید. صبور باشید و در برابر مشکلات تسلیم نشوید. کسانی به موفقیت می رسند که پس از شکست دوباره به راه خود ادامه داده اند. فراموش نکنید که وب سایت های پر فروش یک شبه به وجود نیامده اند، پس یک شبه نیز نمی توان به آن ها رسید. اما اگر به اندازه کافی تلاش کنید، قطعا پس از مدتی می توانید در رقابت با آن ها پیروز شوید.

منبع: خبـر ورزشی