به گزارش زیرنویس به نقل از اسپوتنیک، «ولودیمیر زلنسکی»، رییس جمهور اوکراین سخنان ترامپ درباره توقف جنگ اوکراین را رد کرد و گفت: ترامپ نمی‌تواند ظرف ۲۴ ساعت درگیری را متوقف کند. به گفته زلنسکی، ادعای ترامپ درباره توقف جنگ اوکراین در ۲۴ یا ۴۸ ساعت به واقعیت نزدیک نیست و این ادعا نمی‌تواند در […]

به گزارش زیرنویس به نقل از اسپوتنیک، «ولودیمیر زلنسکی»، رییس جمهور اوکراین سخنان ترامپ درباره توقف جنگ اوکراین را رد کرد و گفت: ترامپ نمی‌تواند ظرف ۲۴ ساعت درگیری را متوقف کند.

به گفته زلنسکی، ادعای ترامپ درباره توقف جنگ اوکراین در ۲۴ یا ۴۸ ساعت به واقعیت نزدیک نیست و این ادعا نمی‌تواند در عمل اجرا شود.

پیش از این نیز، ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین از دونالد ترامپ، رییس جمهور سابق آمریکا دعوت کرده بود تا به اوکراین سفر کند و به شخصه ببیند که برخلاف ادعاهایش، قادر نیست که ظرف ۲۴ ساعت به جنگ اوکراین و روسیه پایان دهد.

زلنسکی گفت: ترامپ گفته که در حدود ۲۴ ساعت می‌تواند با موفقیت به جنگ پایان دهد. جو بایدن، رییس جمهور آمریکا اینجا بوده است و فکر می‌کنم به جزییاتی پی برد که فقط با بودن اینجا می‌توان آنها را درک کرد؛ بنابراین ترامپ را به اینجا دعوت می‌کنم.

او افزود: اگر ترامپ بتواند اینجا بیاید، تنها ۲۴ دقیقه، بله، فقط ۲۴ دقیقه و نه بیشتر زمان نیاز دارم تا به ترامپ توضیح دهم که او قادر به مدیریت این جنگ نیست. ترامپ نمی‌تواند صلح را به ارمغان بیاورد و دلیلش هم پوتین (رییس جمهور روسیه) است.

ترامپ هم‌اکنون در بین نامزدهای حزب جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری سال آینده آمریکا، گزینه اصلی حزب متبوعش محسوب می‌شود. در حالی که بایدن متعهد شده است تا «هر زمان که طول بکشد» برای اوکراین کمک نظامی ارسال خواهد کرد، ترامپ هشدار داده است که این سیاست، آمریکا را در خطر ورود به «جنگ جهانی سوم با روسیه هسته‌ای» قرار می‌دهد.

ترامپ به دفعات متعهد شده است که در صورت پیروزی در انتخابات ۲۰۲۴، ظرف تنها ۲۴ ساعت، بین مسکو و کی‌یف صلح برقرار خواهد کرد.

رییس جمهور سابق آمریکا در ماه سپتامبر بدون ارائه جزییات درباره نحوه برقراری صلح بین روسیه و اوکراین، گفته بود که «پوتین و زلنسکی را به اتاقی خواهم آورد. سپس توافق را جوش می‌دهم»؛ او در توضیح مدعی شد که «اگر جزییات توافق را بگوید، دیگر برگ برنده‌ای در دست نخواهد داشت!»

براساس مجموعه‌ای از گزارش‌های اخیر، زلنسکی یکی از معدود مقامات اوکراینی است که باور دارد کی‌یف قادر به پیروزی در میدان نبرد علیه روسیه است. یکی از مشاوران زلنسکی پیشتر گفته بود که باور زلنسکی به پیروزی اوکراین «خیالی» است و والری زالوژنی، فرمانده ارشد ارتش این کشور نیز همزمان با وعده زلنسکی مبنی بر آغاز ضدحملات کی‌یف در تابستان (که البته به پاییز و سپس زمستان موکول شد) به اکونومیست گفت که «پیشرفت عمیق و فوق‌العاده‌ای در کار نخواهد بود.»

براساس تازه‌ترین اعداد و ارقام روسیه، اوکراین از آغاز ضدحملات بی‌ثمر این کشور علیه روسیه، بیش از ۹۰ هزار سرباز خود را از دست داده است.

همزمان با «تحلیل رفتن قوای اوکراین و تلفات گسترده»، شبکه ان. بی.سی اخیراً در گزارشی نوشت که مقامات غربی درباره ورود اوکراین به مذاکرات احتمالی صلح با روسیه، با کی‌یف وارد گفت‌وگوهای پشت پرده شده‌اند.

منبع: مـهر