به گزارش زیرنویس، معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: بیش از ۸۰ درصد از علت وقوع تصادفات، استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی است. مهر در این باره نوشت: سرهنگ احسان مؤمنی، در خصوص مصادیق عدم توجه به جلو در رانندگی، اظهار داشت: بارها شنیده‌ایم که یکی از علت‌های تصادفات استفاده از تلفن […]

- عامل اصلی ۸۰ درصد تصادفات را بشناسید

به گزارش زیرنویس، معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: بیش از ۸۰ درصد از علت وقوع تصادفات، استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی است.

مهر در این باره نوشت: سرهنگ احسان مؤمنی، در خصوص مصادیق عدم توجه به جلو در رانندگی، اظهار داشت: بارها شنیده‌ایم که یکی از علت‌های تصادفات استفاده از تلفن همراه و عدم توجه به جلوی راننده در حین رانندگی است.

وی افزود: عدم توجه به جلو شامل حواس‌پرتی راننده، عدم تمرکز راننده می‌باشد. عدم توجه به جلو ۵۱ درصد از علت تصادفات منجر به فوت در شهر تهران را به خود اختصاص داده است.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: عدم توجه به جلو مصادیق گوناگونی چون خستگی و خواب آلودگی، خوردن و آشامیدن و استفاده از تلفن همراه دارد.

سرهنگ مؤمنی افزود: راننده‌ای که با خستگی و خواب آلودگی پشت فرمان می‌نشیند و یا اینکه اقدام به خوردن و آشامیدن حین رانندگی می‌نماید باعث بروز تصادفات سنگین و جبران ناپذیری می‌شود.

وی گفت: برخی رانندگان حین رانندگی اقدام به تنظیم ضبط خودرو و یا تنظیم آئینه‌ها، تنظیم صندلی و … می‌کنند. تا او این کارها را انجام دهد و تنظیمات خود را به پایان برساند حواسش از رانندگی پرت و یک تصادف سنگین را رقم می‌زند.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ اظهار داشت: تمام این اقدامات جز عدم توجه به جلو است که مهم‌تر از همه اینها استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی است.

وی گفت: وقتی این ۵۱ درصد بررسی و تحلیل می‌شد، کارشناسان پلیس راهور تهران بزرگ با هم بر این عقیده بودند که بالای ۸۰ درصد از علت تصادفات، استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی توسط رانندگان است.

سرهنگ مؤمنی گفت: وقتی راننده‌ای از تلفن همراه استفاده می‌کند دست وی تلفن همراه را در اختیار گرفته است و با انگشت اقدام به شماره‌گیری و یا ارسال پیامک می‌کند در این حین نیمی از اندام او در گیر این تلفن همراه می‌شود. وقتی با تلفن همراه صحبت می‌کنند هوش و حواس، تفکر و چشم به تلفن همراه می‌رود.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: در این حین است که راننده دیگر جلوی خود را نمی‌بیند و با عابرین پیاده و دیگر خودروها برخورد می‌کند و حادثه‌ای را رقم میزند.

۴۷۲۳۶

منبع: خبـرآنلاین