به گزارش خبرنگار اجتماعی زیرنویس، یکی از مفهوم های تغییر « لوگو » این است که: «ما داریم تغییر می کنیم، به روز می شویم و سازمانمان را به خاطر مخاطبانِ خود، با عصر جدید و تکنولوژی های نوین وفق می دهیم.» صاحبان رسانه ها با تغییر لوگو، یک نشان تصویری در ذهن مخاطب ایجاد می کنند که […]

به گزارش خبرنگار اجتماعی زیرنویس، یکی از مفهوم های تغییر « لوگو » این است که: «ما داریم تغییر می کنیم، به روز می شویم و سازمانمان را به خاطر مخاطبانِ خود، با عصر جدید و تکنولوژی های نوین وفق می دهیم.»

صاحبان رسانه ها با تغییر لوگو، یک نشان تصویری در ذهن مخاطب ایجاد می کنند که به وسیله آن می خواهند اطلاع رسانی کنند که ما در این راستا قدم بر می داریم.

از امروز نیز پایگاه خبری و اطلاع رسانی زیرنویس بعد از ۹ سال، اقدام به تغییر لوگوی خود کرد. 

سعید خسروی، کارشناس فناوری اطلاعات و رسانه در گفت و گو با خبرنگار زیرنویس ضمن اشاره به اینکه همه شرکت ها و برندها، هر از گاهی، با توجه به مُد روز لوگویشان را تغییر می دهند. برای مثال، الان در دوره مینیمالیسم قرار داریم و توجه به جزئیات در طراحی لوگو اهمیت چندانی ندارد؛ در صورتی که در گذشته اینطور نبود. این روزها از فونت های ساده تر استفاده می شود که خواناتر هستند و مفهوم را خیلی سریعتر انتقال می دهند.

وی در ادامه تاکید کرد: در واقع شرکت ها برای مخاطبان جدید و جوان به روز می شوند و لوگوی خود را تغییر می دهند. این تغییر می تواند هر چند سال یک بار و البته در بعضی مواقع بیشتر، بسته به اینکه در چه دوره ای از طراحی گرافیکی و مد هستیم، اتفاق بیافتد. در ۹۹ درصد مواقع در تغییر لوگو، اساس اولیه لوگوی سابق حفظ می شود و آن را مطابق شرایط روز، تغییر می دهند. بی بی سی، فاکس نیوز و سی ان ان از جمله رسانه هایی هستند که در طول زمان، لوگوهای خود را تغییر داده اند.

تغییر لوگوی رسانه های خارجی در طول زمان

سعید خسروی همچنین تاکید کرد: تغییر دادن لوگو علاوه بر اینکه موجب ارتباط موثرتر با نسل جدید می شود، این زمینه را ایجاد می کند که یک رسانه از سایر رسانه ها عقب نماند، همچنین می تواند باعث خبرسازی شود.

او در ادامه در پاسخ به اینکه چرا توییتر به جای تغییر در لوگوی قبلی خود، به طور کلی یک لوگوی جدید ایجاد کرد و حتی نام آن را نیز به «ایکس» تغییر داد، گفت: توییتر، فیسبوک، اینستا و… ابر رسانه هایی هستند که نمی توان آنها را با بی بی سی و فاکس نیوز و… مقایسه کرد؛ چراکه توییتر در میان مردم جا افتاده است ولی نام فاکس نیوز را شاید در سال چند بار بشنویم و آنچنان با آن سر و کار نداریم. در واقع ابر رسانه ای مثل توییتر، یا ابر برندی مثل بی ام و، می تواند همه چیز خود را عوض کند و همه به آن عادت کنند. کاری که ایلان ماسک کرد بیشتر برای محبوبیت خودش بود و با این کار می خواست بگوید من به تنهایی جرات این کار را دارم.

منبع خبر: رکنـا