به گزارش زیرنویس، کنگره ایالتی فلوریدا مقررات جدیدی را تصویب کرده است که دسترسی افراد زیر ۱۶ سال به رسانه‌های اجتماعی را محدود می‌کند. مجلس قانونگذاری فلوریدا تحت کنترل جمهوری‌خواهان قانونی را تصویب کرده که براساس آن استفاده افراد زیر ۱۶ سال از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی منع می‌شود. حامیان این طرح گفته‌اند که این ممنوعیت […]

به گزارش زیرنویس، کنگره ایالتی فلوریدا مقررات جدیدی را تصویب کرده است که دسترسی افراد زیر ۱۶ سال به رسانه‌های اجتماعی را محدود می‌کند.

مجلس قانونگذاری فلوریدا تحت کنترل جمهوری‌خواهان قانونی را تصویب کرده که براساس آن استفاده افراد زیر ۱۶ سال از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی منع می‌شود.

حامیان این طرح گفته‌اند که این ممنوعیت از نوجوانان در برابر خطرات آنلاین برای سلامت روان محافظت می‌کند. 

این طرح که پس از تصویب از سوی قانونگذاران به دفتر ران دیسانتیس، فرماندار جمهوری‌خواه فلوریدا ارسال می‌شود، پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی را ملزم می‌کند تا حساب کاربری افراد زیر ۱۶ سال را مسدود و از سیستم تایید شخص ثالث برای بررسی افراد زیر سن قانونی استفاده کنند. 

دیسانتیس که ماه گذشته از تصویب نشدن احتمالی این لایحه ابراز نگرانی کرده بود، گفت که هنوز نسخه نهایی آن را بررسی نکرده است. 

دیسانتیس گفت که او معتقد است رسانه‌های اجتماعی برای کودکان مضر هستند، اما والدین می‌توانند بر آن نظارت کنند.

این مصوبه تنها چند ساعت پس از تصویب نهایی مجلس سنای ایالت، با ۱۰۸ رای موافق در برابر ۷ رای مخالف از سوی مجلس نمایندگان فلوریدا به تصویب رسید. 

حامیان گفته‌اند این قانون اثرات مضر رسانه‌های اجتماعی بر رفاه کودکانی را که بیش از حد از چنین پلتفرم‌هایی استفاده می‌کنند و در نتیجه ممکن است دچار اضطراب، افسردگی و سایر بیماری‌های روانی شوند، متوقف می‌کند.

متا، شرکت مالک اینستاگرام و فیس‌بوک با این قانون مخالفت کرده و گفته است که این قانون اختیار والدین را محدود می‌کند و نگرانی‌های مربوط به حفظ حریم خصوصی داده‌ها را به دلیل اطلاعات شخصی که کاربران باید برای تایید سن ارائه کنند، افزایش می‌دهد. 

 

منبع خبر: رکنـا