به گزارش بازرگانی زیرنویس، اصفهان، شهر گنبدهای فیروزه‌ای و زاینده‌رود خروشان، نگین نصف جهان و یکی از زیباترین شهرهای ایران و جهان است. این شهر با قدمتی دیرینه و تاریخی پرفراز و نشیب، همواره به عنوان پایتخت فرهنگی ایران شناخته شده و یادگاری از شکوه و عظمت دوران صفوی را به نمایش می‌گذارد. اگر دوست […]

به گزارش بازرگانی زیرنویس، اصفهان، شهر گنبدهای فیروزه‌ای و زاینده‌رود خروشان، نگین نصف جهان و یکی از زیباترین شهرهای ایران و جهان است. این شهر با قدمتی دیرینه و تاریخی پرفراز و نشیب، همواره به عنوان پایتخت فرهنگی ایران شناخته شده و یادگاری از شکوه و عظمت دوران صفوی را به نمایش می‌گذارد.

اگر دوست دارید در یکی از بهترین هتل‌های این شهر اقامت داشته باشید رزرو هتل پارسیان عالی قاپو اصفهان را به شما پیشنهاد می‌دهیم که یکی از بهترین هتل‌های ۴ ستاره در این شهر است. اما اگر به اصفهان سفر کردید، خرید سوغاتی از این شهر به خصوص گز را فراموش نکنید. در این مطلب با معرفی چند مورد از بهترین گزهای اصفهان همراه شما هستیم.

مهمترین سوغاتی اصفهان چیست؟

گز، بدون شک مشهورترین سوغاتی اصفهان است. این شیرینی خوشمزه و مقوی که قدمتی دیرینه دارد، از ترکیب شکر، سفیده تخم مرغ، مغز پسته، بادام و غیره تهیه می‌شود. گز اصفهان در انواع مختلفی مانند گز آردی، لقمه‌ای، سکه‌ای و انگشت پیچ تولید می‌شود و در طعم‌های متنوعی مانند زعفرانی، پسته‌ای، بادامی و شکلاتی به بازار عرضه می‌شود.

تاریخچه گز به دوران ساسانیان باز می‌گردد. در آن زمان، از گزانگبین که نوعی شیره گیاهی است، برای تهیه شیرینی و حلوا استفاده می‌شد. در دوران صفوی، گز به عنوان یک خوراکی لوکس و شاهانه مورد توجه قرار گرفت و به عنوان پیشکش به پادشاهان سایر کشورها هدیه داده می‌شد.

گز به دلیل دارا بودن مواد مغذی مانند مغزها، شکر و سفیده تخم مرغ، از خواص مفیدی برای سلامتی برخوردار است. این شیرینی مقوی می‌تواند به عنوان منبع انرژی مورد استفاده قرار گیرد و به تقویت حافظه و تمرکز کمک کند.

بهترین گز را در اصفهان از کجا بخریم؟

از لحظه‌ای که وارد شهر اصفهان شوید، در هر مغازه‌ای در سطح شهر می‌توانید گز بخرید. از بازار قیصریه در میدان نقش جهان گرفته تا مغازه‌های کوچک در کوچه پس کوچه‌ها. اما در ادامه چند مورد از بهترین جاهایی که می‌توانید یک گز با کیفیت بخرید را معرفی کرده‌ایم. با بهترین گز فروشی‌های اصفهان آشنا شوید.

گز کرمانی در اصفهان

حاج احمد کرمانی در سال ۱۲۸۰ شمسی اولین کارگاه گزسازی خود را در شهر اصفهان تاسیس کرد. از آن زمان تاکنون، گز کرمانی به یکی از مشهورترین و محبوب ترین برندهای گز در ایران تبدیل شده است. راز موفقیت گز کرمانی در کیفیت مواد اولیه، فرآیند تولید سنتی و طعم بی نظیر آن نهفته است.

گز کرمانی از بهترین مغز پسته و بادام و همچنین شکر و سفیده تخم مرغ تهیه می‌شود. فرآیند تولید گز کرمانی نیز کاملاً سنتی است و از هیچ گونه مواد افزودنی یا نگهدارنده ای استفاده نمی‌شود.

آدرس شعبه مرکزی: اصفهان، چهارراه تختی، خیابان عبدالرزاق، دفتر و فروشگاه مرکزی گز کرمانی.

گز مظفری

این برند گز در سال ۱۳۰۵ تأسیس شد و به دلیل کیفیت بالای گزهایش شهرت دارد. آنها طیف گسترده‌ای از گزها را ارائه می‌دهند، از جمله گز آردی، لقمه‌ای و سکه‌ای. این شرکت در سال ۱۲۸۵ توسط حاج محمدحسین مظفری تأسیس شد و در حال حاضر بیش از ۱۰۰ سال سابقه در تولید گز دارد.

گز مظفری در انواع مختلفی از جمله گز لقمه‌ای، گز آردی، گز سکه‌ای و گز برنجی تولید می‌شود. این شرکت همچنین انواع مختلفی از گز با مغزهای مختلف مانند پسته، بادام، فندق و زعفران تولید می‌کند.

آدرس: اصفهان، خیابان شیخ بهایی، بین تقاطع قصر و آذر

گز نیکومنش اصفهان

گز نیکومنش یکی دیگر از برندهای معروف گز در ایران است که در اصفهان تولید می‌شود. این شرکت در سال ۱۳۴۵ توسط حاج محمدحسن نیکومنش تأسیس شد و در حال حاضر بیش از ۷۰ سال سابقه در تولید گز دارد.

گز نیکومنش در انواع مختلفی از جمله گز لقمه‌ای، گز آردی، گز سکه‌ای و گز برنجی تولید می‌شود. این شرکت همچنین انواع مختلفی از گز با مغزهای مختلف مانند پسته، بادام، فندق و زعفران تولید می‌کند.

آدرس: اصفهان، میدان نقش جهان، جنب عالی قاپو، پلاک ۷۰

گز بلداجی یا گز شاهکار

بلداجی شهری در نزدیکی اصفهان است که به تولید گز معروف است. چندین گزفروشی در اصفهان وجود دارد که گز بلداجی می‌فروشند، از جمله گز شاهکار و گز کرمانی.

گز آنتیک اصفهان

گز آنتیک اصفهان با تکیه بر ۸۰ سال سابقه و دانش خاندان دردشتی، گز سنتی با نام “آنتیک” را با استفاده از دانش روز دنیا تولید می‌کند. مدیریت آگاه و دوراندیش این شرکت با تمرکز بر رضایت مشتریان، به طور مداوم در حال بهبود و توسعه فعالیت‌های خود است.

اصلاح تکنولوژی تولید گز، افزایش ماندگاری، تولید محصولات طبیعی بدون مواد نگهدارنده، پیشگامی در صادرات، غنی‌سازی گز با طعم‌دهنده‌های طبیعی، استفاده از دستگاه‌های مدرن و رعایت استاندارد جهانی در سیستم مدیریت کیفیت، گز آنتیک را به نمادی از توسعه و پیشرفت در عرصه تولید گز در ایران و جهان تبدیل کرده است.

آدرس: اصفهان، خیابان عبدالرزاق، نرسیده به میدان امام علی.

سفری آسوده به اصفهان با فلای تودی

در این مطلب شما را با چند مورد از بهترین برندهای گز اصفهان و بهترین گزفروشی های این شهر آشنا کردیم. اگر قصد سفر به این شهر را دارید فلای تودی امکان رزرو بلیط هواپیما به اصفهان را از ایرلاین‌های مختلف با بهترین قیمت و در کوتاه‌ترین زمان فراهم می‌کند. همچنین با فلای تودی می‌توانید بهترین هتل‌های سطح شهر را با بهترین قیمت رزرو کنید. یکی از بهترین گزینه‌ها برای اقامتی راحت و لوکس در شهر، هتل پارسیان اصفهان است. برای رزرو این هتل با قیمت مناسب وارد وب سایت یا اپلیکیشن فلای تودی شوید.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و زیرنویس در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

منبع: مـهر