به گزارش زیرنویس، حزب اعتدال و توسعه با صدور بیانیه‌ای ضمن حمایت از لیست انتخاباتی صدای ملت با سرلیستی علی مطهری، درباره رویکرد انتخاباتی خود نوشت؛ از آغاز ورود به صحنۀ سیاسی کشور، هدفی جز هموار کردن مسیر توسعۀ کشور، اعتلای نام ایران در جهان و تلاش برای دفاع از زندگی عزتمندانه و توأم با […]

به گزارش زیرنویس، حزب اعتدال و توسعه با صدور بیانیه‌ای ضمن حمایت از لیست انتخاباتی صدای ملت با سرلیستی علی مطهری، درباره رویکرد انتخاباتی خود نوشت؛

از آغاز ورود به صحنۀ سیاسی کشور، هدفی جز هموار کردن مسیر توسعۀ کشور، اعتلای نام ایران در جهان و تلاش برای دفاع از زندگی عزتمندانه و توأم با رفاه و آرامش برای ایرانیان نداشته‎ و تا کنون نیز با مشی اعتدالی و هدفمند در این مسیر طی طریق کرده‌ایم. علیرغم گذشت بیش از چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی، شرایط کنونی کشور را هرگز در شأن جمهوری اسلامی و ملت شریف و بزرگ ایران نمی‌دانیم.

ساختار سیاسی ناتوان، وضعیت آشفته اقتصادی، گسترش فساد و شکاف‌های اجتماعی، تحریم‌های فلج کننده که آثار و تبعات آن بر اقتصاد، فرهنگ و اخلاق جامعه سایه افکنده است، نارضایتی عمومی مردم در نتیجه تورم افسار گسیخته و محدود کردن آزادی‌های سیاسی و اجتماعی، اکثریت جامعه را نسبت به آینده خود نگران و نسبت به کارآئی نظام برای حل مشکلات موجود بی اعتماد ساخته است.

متأسفانه اکنون شاهد مجلسی ناکارآمد هستیم که نه تنها گره‌ی از مشکلات اساسی کشور باز نکرده است بلکه با ایجاد موانع فراوان از جمله تصویب طرح صیانت برای محدود کردن دسترسی اقشار ملت به فضای مجازی وتصویب لایحه عفاف و حجاب توسط جمع اندکی از نمایندگان و تصویب بودجه‌های تورم زا فشار سنگینی را بر اقشار مختلف تحمیل کرده است. دولت برآمده از این مجلس نیز متأسفانه قادر به حل اساسی‌ترین مشکلات کشور نبوده و در این شرایط تنها زمانی می‌توان به تغییر وضع موجود امیدوار بود که اصلاحاتی بنیادی درکشورصورت گیرد و کارگزاران نظام به پذیرش قواعد مردم ‎سالاری از مسیر گفت ‎وگو، برگزاری انتخابات آزاد و بی‌طرفانه و بهره گیری از نیروهای شایسته و کارآمد روی آورند.

رویکرد تمامیت خواهانه و انحصار طلبانه برگزارکنندگان انتخابات در این دوره به گونه‌ای است که عموم نامزدهای اعتدال گرا و مورد اعتماد مردم توسط شورای محترم نگهبان رد صلاحیت شده و انتخاب نیروهای شایسته وکارآمد برای مجلس شورای اسلامی با دشواری روبرو است. بی‌تردید چنین رویکردی مغایر با حاکمیت مردم سالاری بوده و جمهوریتِ ایران اسلامی را به چالش کشانده و عامه مردم را دلسرد و ناامید کرده است.

رکود و سکون حاکم بر فضای فعلی جامعه و نشانه‌های کاهش جدی مشارکت، حاصل چنین سیاستی است و مسئولیت و عواقب آن بر عهدۀ دست اندرکاران برگزاری انتخابات است. با این همه، ما راه عبور از این باریکه را نه در اعتراضات خیابانی و توسل به خشونت و نه در قهر با انتخابات و گوشۀ عزلت گزیدن می‌دانیم، مسیرهایی که پیش از این آزموده شده و نتیجه‌ای جز خسارت برای کشور دربر نداشته است.

حزب اعتدال و توسعه در عین انتقاد و اعتراض جدی به روش‌های انحصارطلبانه نهادهای برگزارکنندۀ انتخابات همچنان ملتزم به قواعد دموکراتیک و تکیه بر رأی اکثریت مردم بوده و اطمینان دارد که کنشگری سیاسی توأم با عقلانیت، تدبیر و به دور از پرخاشگری و خشونت در نهایت به نتیجۀ مطلوب خواهد رسید و از این منظر خود را به هر اقدامی که به احقاق حقوق شهروندی، اصلاح فرآیند شکل‏گیری نهادهای مدنی و قانونگذاری بینجامد متعهد می‌دانیم و با توجه با تأکیدات مکرر مقام معظم رهبری بر ضرورت شرکت در انتخابات پیش رو، حمایت خود را از فهرست «صدای ملت» اعلام می‌داریم، باشد که با حمایت و همراهی مردم شریف حوزه انتخابیه تهران، شهرری و اسلامشهر شاهد حضور اقلیتی شایسته و کارآمد و خواهان تغییر وضع موجود در مجلس شورای اسلامی باشیم.

حزب اعتدال و توسعه علیرغم محدودیت‌های موجود، تعدادی از نامزدهای واجد شرایط را در سراسر کشور مورد حمایت قرار می‌دهد و از ملت بزرگ ایران می‌خواهد با شرکت در انتخابات به نامزدهای صاحب ایده و دارای تخصص و تجربه که به منافع ملی و توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور می‌اندیشند رأی دهند تا بتوانند در این شرایط خطیر نقش مسئولانه خود را در مجلس شورای اسلامی ایفا نمایند.

حزب اعتدال و توسعه
۳ اسفند ۱۴۰۲

منبع: مـهر