طی ۴۸ ساعت گذشته این شایعه مطرح شده که فیفا نسبت به پرونده محمد محبی و شکایت باشگاه سانتا کلارا از استقلال به خاطر قضیه پرداخت بخش دوم سهم این باشگاه پرتغالی از بابت حضور قرضی محبی در جمع آبی‌پوشان ورود کرده و این مسئله می‌تواند رقم گزافی به باشگاه استقلال تحت عنوان جریمه تحمیل […]

- جریمه ۲۷میلیاردی استقلال به خاطر ملی‌پوش جنوبی؟

طی ۴۸ ساعت گذشته این شایعه مطرح شده که فیفا نسبت به پرونده محمد محبی و شکایت باشگاه سانتا کلارا از استقلال به خاطر قضیه پرداخت بخش دوم سهم این باشگاه پرتغالی از بابت حضور قرضی محبی در جمع آبی‌پوشان ورود کرده و این مسئله می‌تواند رقم گزافی به باشگاه استقلال تحت عنوان جریمه تحمیل کند.

چند ماه قبل مشخص شد قسط دوم باشگاه سانتا کلارا که قرار بود استقلال بابت در اختیار گرفتن محمد محبی به عنوان بازیکن قرضی پرداخت کند، به حساب این باشگاه واریز نشده و اسناد ارائه شده نیز جعلی بوده است! این ادعا سر و صدای بسیار زیادی راه انداخت و مدیران وقت باشگاه استقلال مدعی شدند کوچک‌ترین کار غیرقانونی انجام نداده و اگر هم تخلفی صورت گرفته باشد، اشتباه صرافی است و خود آنها بابت این مسئله در مقام شاکی قرار می‌گیرند. این اتفاق رابطه میان سانتا کلارآور استقلال را خراب کرد و ملی‌پوش آن زمان آبی پوشان مجبور به بازگشت به جمع پرتغالی‌ها شد و در نهایت توافقات صورت گرفت تا او راهی روسیه شود اما حالا شایعات حکایت از آن دارد که فیفا استقلال را به خاطر این ماجرا ۵۰۰ هزار دلار جریمه کرده که مبلغش با توجه به قیمت این روزهای ارز می‌شود بالغ بر ۲۷ میلیارد تومان! البته خبر هنوز به صورت رسمی روی سایت فیفا یا باشگاه سانتا کلارا نیامده است و همین مسئله در نوع خودش جای امیدواری برای طرف ایرانی محسوب می‌شود.

دو نفر از مدیران باشگاه استقلال نیز در گفت‌وگو با زیرنویس این مسئله را تکذیب کردند و مدعی شدند شایعات مطرح شده در فضای مجازی را نباید جدی گرفت چون صحت ندارند. ما هم امیدواریم داستان واقعاً همینطور باشد چون اگر فیفا چنین حکمی صادر کند، واقعاً زور دارد که رقمی به این گزافی از جیب فوتبال ایران برود.

بیشتر بخوانید: جدول آماری ملی‌پوشان در آستانه تغییر نسل؛ مقایسه سن کنونی با روز جام جهانی/ کدام بازیکنان با پیراهن تیم ملی خداحافظی می‌کنند؟

منبع: خبـر ورزشی