به گزارش زیرنویس به نقل از تاس، رییس صندوق سرمایه گذاری فلسطین ممکن است نخست وزیر جدید فلسطین شود. اسکای نیوز عربی نیز رییس هیات مدیره صندوق سرمایه گذاری فلسطین با نام «محمد مصطفی» را محتمل ترین نامزد پست نخست وزیری جدید فلسطین عنوان کرده است. یک منبع رسمی در تشکیلات خودگردان فلسطین به ریاست […]

به گزارش زیرنویس به نقل از تاس، رییس صندوق سرمایه گذاری فلسطین ممکن است نخست وزیر جدید فلسطین شود.

اسکای نیوز عربی نیز رییس هیات مدیره صندوق سرمایه گذاری فلسطین با نام «محمد مصطفی» را محتمل ترین نامزد پست نخست وزیری جدید فلسطین عنوان کرده است.

یک منبع رسمی در تشکیلات خودگردان فلسطین به ریاست محمود عباس در کرانه باختری، اعلام کرد که دولت جدید فلسطین متشکل از تکنوکرات ها ممکن است تا پایان این هفته در رام الله تشکیل شود.

گفته شده است که دولت فعلی فلسطین به نخست وزیری «محمد اشتیه»، امروز دوشنبه ۲۶ فوریه استعفا خواهد داد. یک منبع نزدیک به تشکیلات خودگردان فلسطین به المیادین گفت که کابینه فعلی تا تشکیل کابینه جدید به عنوان سرپرست به کار خود ادامه خواهد داد.

به گفته این منبع، محمود عباس انحلال کابینه را تحت فشار «کشورهای منطقه، جامعه بین المللی و به ویژه آمریکا» انجام می دهد. به گفته این منبع، این تصمیم به بهانه توقف جنگ در نوار غزه، ارایه تضمین های بین المللی برای خروج کامل نیروهای اشغالگر اسراییل از غزه، توقف تهاجمات اسراییل به کرانه باختری اشغالی و رفع محاصره مالی تحمیل شده بر فلسطینی ها است و گام بعدی «دستیابی به اجماع ملی با حضور همه جناح‌های فلسطینی از جمله حماس» است.

محمد مصطفی در مجمع جهانی اقتصاد در داووس گفته بود که هزینه های بازسازی نوار غزه بالغ بر ۱۵ میلیارد دلار خواهد بود. به گفته وی، حملات و بمباران مناطق مسکونی در باریکه تحت محاصره غزه منجر به تخریب ۳۵۰ هزار واحد مسکونی به طور کامل یا جزیی شده است.

روز یکشنبه نیز رایزنی در دوحه درباره شهرک سازی در نوار غزه با حضور هیئت هایی از مصر، اسراییل، قطر و ایالات متحده از سر گرفته شد. گفته شده است که طرفین در حال گفتگو در مورد شرایط آتش بس احتمالی، مبادله گروگان های اسراییلی و اسرای فلسطینی و نقشه راه برای باریکه تحت محاصره غزه پس از پایان جنگ هستند.

منبع: مـهر