نگرانی هواداران آبی‌ها؛ نکونام هم مثل ساپینتو تنبیه می‌شود؟
نگرانی هواداران آبی‌ها؛ نکونام هم مثل ساپینتو تنبیه می‌شود؟

تیم استقلال فصل گذشته از ۴ بازی اصطلاحاً ۶ امتیازی، ۱۰ امتیاز از دست داد تا در پایان فصل بیست و دوم لیگ برتر به شدت از این بابت تنبیه شود و به گفته کارشناسان به رغم داشتن شایستگی لازم قهرمانی را از دست بدهد.

 

تیم استقلال اگر فصل گذشته قهرمانی لیگ برتر بیست و دوم را از دست داد و نتوانست با ریکاردو ساپینتو سرمربی پرتغالی خودش جام قهرمانی لیگ برتر را بالای سر ببرد بیش از هر چیز به دلیل از دست دادن امتیازات مقابل تیم‌های صدر جدولی بود.

استقلال درست در شرایطی به عنوان سومی لیگ برتر بیست و دوم دست پیدا کرد که تیم‌های اول و دوم در دو بازی رفت و برگشت ۱۰ امتیاز از استقلال.

تیم استقلال از ۴ بازی ۶ امتیازی ۱۰ امتیاز از دست داد تا در پایان فصل بیست و دوم لیگ برتر به شدت از این بابت تنبیه شده باشد.

استقلال در دیدار رفت و برگشت مقابل پرسپولیس ۴ امتیاز و در دیدار رفت و برگشت مقابل سپاهان اصفهان ۶ امتیاز از دست داد تا درست در هفته‌های پایانی لیگ برتر به رغم کسب پیروزی‌های متوالی در دور برگشت لیگ برتر گذشته دستش از رسیدن به جام قهرمانی کوتاه باشد.

حالا و در دور برگشت لیگ برتر بیست و سوم استقلال دوباره به یکی دیگر از بازی‌های ۶ امتیازی خودش رسیده است. قطعاً کسب پیروزی در دیدار هفته هجدهم مقابل سپاهان اصفهان می‌تواند مهم‌ترین و یا شاید بلندترین گام استقلال برای رسیدن به قهرمانی در دور برگشت باشد.

استقلال که با جواد نکونام داعیه قهرمانی را دارد و در نیم فصل اول توانسته با بیشترین امتیاز در صدر جدول بایستد حالا در یکی از حساس‌ترین دیدارهای دور برگشت باید سه امتیازی که در اصفهان و در دور رفت از دست داد را از سپاهانی‌ها پس بگیرد و این ممکن نیست مگر با کسب پیروزی مقابل سپاهان. آبی ها در بازی شش امتیازی دیگر دور رفت روبروی پرسپولیس هم دو امتیاز از دست داده اند و حالا به سومین مسابقه رسیده اند. تا اینجا همه چیز شبیه اتفاقات فصل قبل بوده مگر اینکه نکونام وضعیت را تغییر بدهد.

استقلالی‌ها که در دور رفت معتقد بودند پنالتی به دست آمده برای تیم حریف در شرایطی رقم خورده که قبل از آن توپ به دست بازیکن سپاهان برخورد کرده حالا فرصت خوبی را در اختیار دارند تا بتوانند از این طریق بازی دور رفت را تلافی کنند.

علاوه بر این استقلال با توجه به پیروزی تیم پرسپولیس در دیدار هفته دوم دور برگشت خود مقابل تراکتور این شرایط خطرناک را هم احساس کرده که با تساوی مقابل ملوان و توقف در انزلی هر آن ممکن است تیم‌های رقیب از جمله پرسپولیس و سپاهان جای این تیم را در بالای جدول از آن خود کنند بنابراین برای تثبیت جایگاهش در بالای جدول به شدت به پیروزی در دیدار هفته سوم دور برگشت روبروی سپاهان نیازمند است.

منبع: خبـر ورزشی