روی کاغذ و با وضعیت جدول رده‌بندی شاید مساوی مقابل سپاهان هم برای استقلال بد نباشد اما فراموش نکنیم که شاگردان نکونام تا آخر فصل بازی‌های سخت دیگری هم دارند و این‌طور نیست که همه را ببرند. آبی‌پوشان تا امروز تمام بازی‌های خانگی خود را برده‌اند اما خوب می‌دانند که بازی با سپاهان فرق می‌کند […]

- استقلالی های سپاهان به نکونام کمک می کنند؟/ اتفاق عجیب قبل از بازی استقلال و سپاهان

روی کاغذ و با وضعیت جدول رده‌بندی شاید مساوی مقابل سپاهان هم برای استقلال بد نباشد اما فراموش نکنیم که شاگردان نکونام تا آخر فصل بازی‌های سخت دیگری هم دارند و این‌طور نیست که همه را ببرند. آبی‌پوشان تا امروز تمام بازی‌های خانگی خود را برده‌اند اما خوب می‌دانند که بازی با سپاهان فرق می‌کند و قرار نیست چون تیم مورایس ۵ بازی آخر را باخته، فردا هم راحت ببازد. این بازی تا حدی شبیه دربی است و به همین دلیل ربطی به جدول و بازی‌های قبلی دو تیم ندارد. استقلال اگر جام می‌خواهد، باید سپاهان را ببرد و این تیم پرمهره را تا حد زیادی از کورس خارج کند. سپاهان هم اگر بازی بزرگ هفته را با برد تمام کند، شانس قهرمانی زیادی پیدا می‌کند اما نتیجه مساوی بیشتر به سود پرسپولیسی است که با امید فراوان به اصفهان می‌رود.
شرایط جوی طوری است که شاید سرمای هوا روی کیفیت بازی‌های این هفته تأثیر منفی بگذارد. حتی تا این ساعت همه بلیت‌های بازی حساس استقلال و سپاهان فروش نرفته که در نوع خود عجیب است اما به هر حال این نتیجه است که اهمیت دارد و در چنین بازی‌های فینال‌گونه‌ای هواداران تیم‌ها حاضرند تیم‌شان بد بازی کند اما برنده شود. اینکه می‌گویند بازی استقلال و سپاهان یک بازی ۶ امتیازی است، حرف پربیراهی نیست چون تیم برنده در بهترین شرایط روحی روانی و حتی جدولی قرار می‌گیرد و تیم بازنده به بحرانی فرومی‌رود که بیرون آمدن از آن اصلاً راحت نیست. دقیقاً به همین دلیل است که مربیان تیم‌ها در این بازی‌های سرنوشت‌ساز با تفکرات دفاعی وارد میدان می‌شوند و از مردان هجومی کمتری استفاده می‌کنند اما برای بازی فردا نکونام و مورایس هر دو به پیروزی نیاز دارند و اگر برای مساوی راهی میدان شوند، خیلی بعید است که شکست نخورند. سپاهان بهترین خط حمله را دارد و استقلال بهترین خط دفاعی را اما نکونام با آنالیز دفاعی حریف به این نتیجه رسیده که گل زدن به سپاهان کار چندان سختی نیست و اتفاقاً ضعف مدافعان استقلالی حریف می‌تواند در این راه خیلی به او کمک کند!

منبع: خبـر ورزشی