جاذبه های گردشگری تبریز در ۲ روز
جاذبه های گردشگری تبریز در ۲ روز

تبریز، شهر اولین ها، پایتخت فرهنگ و تمدن ایران و نگین آذربایجان، مقصدی جذاب برای سفری دو روزه و پر از خاطرات فراموش نشدنی است. از گشت و گذار در میان تاریخ و معماری باشکوه تا لذت بردن از طبیعت بکر و چشم نواز، تبریز برای هر سلیقه ای جذابیت های منحصر به فردی ارائه […]

تبریز، شهر اولین ها، پایتخت فرهنگ و تمدن ایران و نگین آذربایجان، مقصدی جذاب برای سفری دو روزه و پر از خاطرات فراموش نشدنی است. از گشت و گذار در میان تاریخ و معماری باشکوه تا لذت بردن از طبیعت بکر و چشم نواز، تبریز برای هر سلیقه ای جذابیت های منحصر به فردی ارائه می دهد. اگر مهمترین بهانه شما برای سفر نکردن به تبریز زمان و مرخصی است، با این مطلب دلیل کافی برای سفر به این شهر خواهید داشت.

حتی اگر در شرق ایران زندگی می‌کنید با خرید بلیط مشهد تبریز می‌توانید در کمتر از ۲ ساعت به این شهر برسید و از جاذبه های دیدنی آن بازدید کنید. در ادامه به معرفی چندمورد از جاذبه های این شهر می پردازیم که در یک سفر دوروزه به تبریز می توانید بازدید کنید.

۱- مقبره الشعرا تبریز

برای آن دسته از افرادی که با بزرگان شعر و ادبیات فارسی آشنایی داشته باشند امکان دارد تا کنون نام مقبره‌الشعرا تبریز به گوششان خورده باشد که فاصله کمی با هتل های مجلل این شهر دارد و با برخورداری از پیشینه‌ای ۸۰۰ سال، محل دفن بیش از ۴۰۰ عارف، شاعر و ادیب است.

می‌توان گفت که این بنای تاریخی به‌عنوان موزه شعر و ادب در شهر تبریز نیز محسوب می‌شود که آرامگاه شاعرانی همچون خاقانی شروانی، اسدی طوسی، همام تبریزی، شهریار و بسیاری دیگر از بزرگان را در خود جای داده است.

جاذبه های گردشگری تبریز در 2 روز

۲- خانه کلانتری شهر تبریز

این بنا در سال ۱۳۸۱ در فهرست آثار ملی ایران قرار گرفت. خانه کلانتری که در باغ قرار گرفته مربوط به دوران قاجار و متعلق به فردی به نام میرزا ابراهیم خان باغمیشه‌ای است که در آن زمان به‌عنوان شهردار تبریز شناخته می‌شد.

۳- پارک باغمیشه تبریز

پارک باغمیشه تبریز یکی دیگر از دیدنی های این شهر است که امکانات تفریحی و خدماتی خوبی را در اختیار گردشگران قرار می‌دهد که شامل فضای سبز، زمین گلف و فوتبال، استخر بزرگ با امکان قایق‌سواری، مسیر مناسب برای دوچرخه‌سواری و بوفه غذاخوری است.

۴- مجتمع تجاری لاله پارک تبریز

اگر به‌ دنبال یک مرکز تفریحی در نزدیکی هتل خود باشید می‌توانید مجتمع لاله پارک را برای این منظور انتخاب کنید که یکی از جاذبه‌های گردشگری و تفریحی در شهر تبریز است.

برای رسیدن به این مکان و استفاده از امکاناتی همچون سینما سه بعدی، شهربازی، رستوران‌ها و کافه‌های مختلف و دسترسی به فروشگاه‌های عرضه‌کننده محصولات متنوع می‌توانید از محل هتل پیاده به سمت مجتمع لاله پارک بروید.

۵- مسجد کبود شهر تبریز

یکی از آثار تاریخی و شناخته‌شده در شهر تبریز که قدمت آن به دوران تیموریان برمی‌گردد، مسجد کبود نام دارد که نشان‌دهنده سبک معماری اسلامی است و مورد توجه بسیاری از گردشگران قرار می‌گیرد. فاصله این بنای تاریخی تا هتل لاله پارک چیزی در حدود ۶ کیلومتر است و می‌توانید با رفتن به این مکان باستانی و جذاب بخشی از هویت و فرهنگ تمدن اسلامی در شهر تبریز را نظاره‌گر باشید.

۶- موزه آذربایجان شهر تبریز

موزه آذربایجان در شهر تبریز یکی از جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی این شهر است. این موزه در قلب مرکز شهر و در کنار میدان ساعت و باغ ملی واقع شده است. این موزه شامل انواع مختلفی از اشیاء تاریخی، هنری و فرهنگی است که به زوار و بازدیدکنندگان ارائه می‌شود. از جمله مجسمه‌ها، نقاشی‌ها، آثار سفالی، لباس‌های محلی و اشیاء قدیمی مربوط به این منطقه. این موزه جایی است که می‌توان به دوران‌ها و رویدادهای مهم تاریخی و فرهنگی آذربایجان و تبریز پی برد و از غنای فرهنگی این منطقه لذت برد.

۷- خانه ختایی در شهر تبریز

خانه ختایی یکی از آثار تاریخی و فرهنگی شهر تبریز است که در محله‌ی قدیمی و با ارزش این شهر واقع شده است. این خانه با معماری خاص و زیبا، شامل حیاط داخلی و اتاق‌های سنتی با انواع تزئینات و آثار هنری، نمونه‌ای بارز از سبک زندگی مردم این منطقه در گذشته است. این خانه که به دوره قاجار بازمی‌گردد، جاذبه‌ی گردشگری بسیاری برای گردشگران و بازدیدکنندگان محلی و خارجی است و از جمله مکان‌هایی است که تاریخ و فرهنگ شهر تبریز را به تمامی ابعاد خود نشان می‌دهد.

۸- بازار بزرگ تبریز

بازار بزرگ تبریز یکی از معروف‌ترین و پربازدیدترین بازارهای ایران است که در قلب شهر تبریز واقع شده است. این بازار به عنوان یکی از بازارهای تاریخی و فرهنگی کشور، دارای زیرساخت‌ها و ساختارهای با ارزشی است که به دوران‌ها و تاریخ مردم این منطقه اشاره می‌کند. بازار بزرگ تبریز شامل انواع فروشگاه‌ها، کارگاه‌ها، کاروانسراها، مساجد و بناهای تاریخی می‌باشد که هر کدام شاهکارهای هنری و معماری خود را دارند. این بازار جایی است که هم تجارت و بازرگانی زنده است و هم یک مقصد گردشگری برای آشنایی با فرهنگ، هنر و تاریخ این شهر و منطقه است.

۹- کوه عون بن علی در تبریز

این تفرجگاه طبیعی و زیبا که با نام عینالی نیز معروف است به‌دلیل قرارگیری یک تله‌کابین و ارائه امکانات تفریحی مختلف به‌عنوان یکی از جذاب‌ترین مکان‌های دیدنی در شهر تبریز شناخته می‌شود. بالای این کوه می‌توانید منظره‌ای بسیار تماشایی از شهر تبریز را در مقابل چشمان خود ببینید، از دیگر امکانات تفریحی و رفاهی در این محل باید به زیپ لاین، بوفه، دریاچه مصنوعی داغ گلی و فضای سبز اشاره کرد.

جاذبه های گردشگری تبریز در 2 روز

بهترین زمان سفر به تبریز بر اساس آب و هوا

اگر شما نیز جزو گروهی از افراد هستید که در فصل تابستان به دنبال یک مقصد گردشگری با آب و هوای خنک می گردید، تبریز از بهترین مقاصد سفر برای شما است. این شهر یکی از شهر های شمالی کشور بوده و به همین دلیل است که در فصل های تابستان و بهار آب و هوای خنک و بسیار معتدلی دارد.

به طور معمول دمای هوا در بازه زمانی بین ۱۰ تیر تا ۱۰ مرداد در تمامی مناطق کشور بسیار بالا می رود؛ اما حداکثر دمای شهر تبریز در این بازه زمانی بین ۱۶.۵ تا ۲۹.۵ درجه سانتی گراد است؛ بنابراین اگر محدودیت زمانی ندارید و می خواهید در فصل تابستان به شهری با هوای خنک سفر کنید، بهتر است تبریز را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب کنید.

به خاطر داشته باشید که حتی المقدور در فصل های پاییز و زمستان به این شهر سفر نکنید. تبریز در ماه های آذر، دی و بهمن یخبندان های متعددی را تجربه کرده و دمای هوا در این بازه های زمانی به شدت پایین می آید. بسیاری از محلی ها از اصطلاح «سرمای جانسوز» برای هوای شهر تبریز در زمستان استفاده می کنند.

اگر قصد سفر به این شهر شمالی را در فصل بهار را دارید، بهتر است بلیط هواپیما تبریز خود را برای خرداد ماه تهیه کنید. متوسط دمای شهر تبریز در این ماه ۲۰ درجه سانتی گراد بوده و حداکثر و حداقل دمای آن به ۲۷ و ۱۳ درجه سانتی گراد می رسد.

به طور کلی می توان گفت که بهترین زمان سفر به شهر تبریز بر اساس آب و هوا بازه زمانی اواسط تیر تا اوایل شهریور است. متوسط دمای این شهر در این بازه به ۲۴ درجه سانتی گراد می رسد. همچنین حداکثر دما در ماه های فصل تابستان شهر تبریز ۳۰ درجه و حداقل دما در این بازه زمانی ۱۶ درجه سانتی گراد است. برای خرید بلیط هواپیما مشهد تبریز یا از هر مبدا دیگری با بهترین قیمت به فلای تودی مراجعه کنید.

منبع: اطلاعات انلاین