به گزارش زیرنویس به نقل از سی‌ان‌ان، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین همزمان با ورود این کشور به سومین سال جنگ با روسیه، گفت که اگر دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا از روسیه به جای اوکراین حمایت کند، ضد آمریکایی‌ها رفتار کرده است. زلنسکی در این گفت‌وگو که در کی‌یف انجام شد، گفت: نمی‌توانم […]

به گزارش زیرنویس به نقل از سی‌ان‌ان، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین همزمان با ورود این کشور به سومین سال جنگ با روسیه، گفت که اگر دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا از روسیه به جای اوکراین حمایت کند، ضد آمریکایی‌ها رفتار کرده است.

زلنسکی در این گفت‌وگو که در کی‌یف انجام شد، گفت: نمی‌توانم درک کنم که دونالد ترامپ چطور از ولادیمیر پوتین (رئیس جمهور روسیه) جانبداری می‌کند! باورکردنی نیست.

وی افزود: فکر می‌کنم ترامپ پوتین را نمی‌شناسد. می‌دانم که با او ملاقات کرده اما هرگز با پوتین نجنگیده است. ارتش آمریکا هرگز با ارتش روسیه نجنگیده است و در نتیجه من درک بهتری از موضوع دارم. تصور نمی‌کنم ترامپ درک کند که پوتین هرگز متوقف نخواهد شد.

این گفت‌وگو درحالی انجام شده است که اوکراین در چندین جبهه با چالش‌های زیادی روبه‌روست و به‌تازگی نیز شهر «آودیوکا» را به مسکو واگذار کرده است.

رئیس جمهور اوکراین در واکنش به اینکه جی‌دی وانس، سناتور آمریکایی گفته است که حتی اگر اوکراین بودجه جدیدی را از واشنگتن دریافت کند، هیچ تأثیری در نتیجه نهایی جنگ ایجاد نخواهد شد، گفت: وانس هم درک نمی‌کند که اینجا چه اتفاقی جریان دارد. برای اینکه درک کنید بدون این حمایت و پول چه اتفاقی میفتد باید به خط مقدم بیایید و در آن صورت خواهد فهمید که میلیون‌ها نفر کشته خواهند شد. او درک نمی‌کند و البته باید خدا را شکر کند که در خاک‌ (آمریکا) جنگی وجود ندارد.

ترامپ به دفعات مدعی شده است که پوتین را به‌خوبی می‌شناسد و در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر آمریکا، ظرف ۲۴ ساعت به جنگ اوکراین پایان خواهد داد. او همچنین پیشنهاد داده است که واشنگتن به‌جای کمک و تخصیص بودجه به کی‌یف، به اوکراین وام دهد.

منبع: مـهر