در ادامه تشدید فشارها و اعتراض‌ها به ناکارآمدی اقتصادی، امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین در کرانه باختری و انفعال در برابر غزه ضد اسراییل، محمد اشتیه، استعفای دولت خود را تسلیم محمود عباس کرد.

به گزارش زیرنویس، همزمان با زمزمه عملیات نظامی احتمالی رژیم صهیونیستی در شهر رفح و تشدید اعتراضات در کرانه باختری به انفعال مقامات خودگردان به اقدامات ناقض حقوق بشری اسرائیل در حق فلسطینیان و عملکرد امنیتی و اوضاع نابسامان اقتصادی در کرانه باختری، محمد اشتیه، نخست وزیر این تشکیلات از سمت خود استعفا داد.

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین شامگاه امروز دوشنبه میزبان محمد اشتیه نخست وزیر این تشکیلات بود.

اشتیه در جریان این دیدار، استعفای دولت خود را تسلیم عباس کرد.

وی در ابتدای جلسه هفتگی شورای وزیران در رام الله گفت که سه شنبه هفته گذشته به محمود عباس از قصد استعفای خود اطلاع داده و او روز دوشنبه به طور کتبی استعفای خود را ارائه کرده است.

به گزارش خبرگزاری رسمی فلسطین (وفا)، استعفای اشتیه از منصب نخست وزیری به دنبال تحولات سیاسی، امنیتی و اقتصادی ناشی از حملات اسرائیل به غزه و تنش بی سابقه در کرانه باختری به ویژه در قدس ارتباط دارد.

اشتیه در سخنانی با محکوم کردن تحرکات بی سابقه و اخیر رژیم صهیونیستی در کوچاندن اجباری ساکنان غزه از شمال به جنوب باریکه و گسترش شهرک سازی‌های غیرقانونی در کرانه باختری و پایان دادن به مأموریت آژانس امداد سازمان ملل (آن روا) در غزه ابراز امیدواری کرد که با تشکیل کابینه جدید زمینه تشکیل دولت مستقل فلسطینی فراهم شود.

منبع: مـهر