به گزارش زیرنویس به نقل از تسنیم، علیرضا نادعلی ؛ سخنگوی شورای شهر تهران در جریان دویست و هجدهمین جلسه شورای شهر تهران به برگزاری مراسم اختتامیه مسابقات قهرمان شهر اشاره کرد و گفت: این مسابقات با مشارکت شهروندان ۳۵۳ محله شهر تهران و با حضور بانوان و آقایان در ۱۰ رشته برگزار شد. وی […]

به گزارش زیرنویس به نقل از تسنیم، علیرضا نادعلی ؛ سخنگوی شورای شهر تهران در جریان دویست و هجدهمین جلسه شورای شهر تهران به برگزاری مراسم اختتامیه مسابقات قهرمان شهر اشاره کرد و گفت: این مسابقات با مشارکت شهروندان ۳۵۳ محله شهر تهران و با حضور بانوان و آقایان در ۱۰ رشته برگزار شد.

وی تصریح کرد: در قالب این مسابقات برندگان در مناطق مختلف با یکدیگر به رقابت پرداختند و در نهایت مناطق ۱، ۲۰ و ۱۸ به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم را کسب کردند. همچنین این مسابقات در ۱۵ کلانشهر تهران برگزار شد و در ادامه نیز تهران، اصفهان و رشت به عنوان استان‌های برتر انتخاب شدند.

سخنگوی شورای شهر تهران در ارتباط با حادثه تلخ برای یکی از نیروهای پاکبان شهرداری منطقه ۲ گفت: همزمان با روز ۲۲ بهمن یکی از همکاران ما از بالای یک پل سقوط کرده و فوت کرد و ضمن تسلیت به خانواده این عزیز و سایر همکارانش اعلام کرد که شورای شهر به صورت ویژه پیگیر این حادثه است.

نادعلی ادامه داد: فوت این پاکبان توسط مجموعه انتظامی و قضایی در حال پیگیری است و اعضای شورای شهر تهران نیز آن را به صورت مدام پیگیری می‌کنند.

وی تصریح کرد: قطعاً ما قدر همکاران خدوم بویژه همکاران پاکبان خود را می‌دانیم و همانطور که گفته شد ابعاد مختلف این حادثه را پیگیری خواهیم کرد.

نرجس سلیمانی؛ رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران در تذکری در خصوص فرآیند کمیسیون ماده ۱۰۰ قانون شهرداری ‌ها گفت: وزارت کشور آیین‌نامه‌ای را در قالب التزام به اجرای کمیسیون ماده ۱۰۰ به استانداران سراسر کشور ابلاغ کرده است و تذکر بنده به شهرداری تهران این است که فرآیند کمیسیون ماده ۱۰۰ را مطابق با آیین‌نامه وزارت کشور انجام بدهد.

وی گفت: انتظار داریم که شهرداری تهران در یک بازه زمانی ۶ ماهه گزارشی را در قالب این کمیسیون به اعضای شورا ارائه کند.

حبیب کاشانی؛ عضو شورای شهر تهران به برگزاری انتخابات مجلس و مجلس خبرگان اشاره کرد و افزود: از مردم شریف تهران درخواست داریم که در این انتخابات حضور پرشوری را داشته باشند چرا که انتخابات تنها راه ماست و راه دیگری نداریم و اگر قرار است اتفاقی بیفتد این اتفاق در یک مجلس قوی عملیاتی می‌شود.

کاشانی با بیان اینکه ما قطعا نقدها و مسائلی را داریم گفت: همه این مسائل باعث نمی‌شود که ما در انتخابات حضور پیدا نکنیم و هم اکنون زمان وحدت است.

میثم مظفر عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران به انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان اشاره کرد و گفت: ۱۱ اسفندماه یک روز سرنوشت‌ساز برای جمهوری اسلامی است و قطعا با حضور پرشور مردم شاهد برگزاری یک انتخابات باشکوه خواهیم بود.

وی ادامه داد: تذکر بنده در ارتباط با عدم پیشرفت فیزیکی احداث سرای محله زهتابی واقع در منطقه ۱۷ است به طوری که این پروژه جزو پروژه‌های مصوب شورای شهر تهران بوده است که از سال گذشته شروع و تا امروز تنها ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی ضمن انتقاد از عدم پیشرفت پروژه اشاره شده گفت: کندی را در پیشرفت این پروژه شاهدیم اگر چه شهرداری تهران سال گذشته در قالب پروژه‌های محلات و مناطق اقدامات خوبی را انجام داده است اما انتظار ما این است که هر چه سریع‌تر شهردار منطقه ۱۷ گره‌های پیش‌روی پیمانکار را برطرف و این پروژه به نتیجه برسد.

منبع خبر: رکنـا