به گزارش زیرنویس به نقل از نووستی، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در سخنان خود در رابطه با حملات ائتلاف آمریکایی-انگلیسی به سمن گفت: آمریکا حق ندارد به یمن حمله کند. وی همچنین در رابطه با حملات نیروهای یمنی به کشتی‌های آمریکایی، انگلیسی و صهیونیستی در دریای سرخ نیز گفت که روسیه در صدد […]

به گزارش زیرنویس به نقل از نووستی، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در سخنان خود در رابطه با حملات ائتلاف آمریکایی-انگلیسی به سمن گفت: آمریکا حق ندارد به یمن حمله کند.

وی همچنین در رابطه با حملات نیروهای یمنی به کشتی‌های آمریکایی، انگلیسی و صهیونیستی در دریای سرخ نیز گفت که روسیه در صدد توجیه این حملات نیست.

لاوروف در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با نخست‌وزیر یمن افزود: بمباران کشتی‌های تجاری را صرف نظر از دلایل این بمباران توجیه نمی‌کنیم، اما در عین حال نمی‌توانیم اقدامات تجاوزکارانه آمریکا و انگلیس را در این زمینه نمی‌توانیم بپذیریم. تجاوز آمریکا به قلمرو یمن در حالی رخ می‌دهد که این کشور «هیچ اختیار بین المللی برای این کار ندارد».

لاوروف خواستار تأمین امنیت دریانوردی در دریای سرخ از طریق ابزارهای سیاسی و دیپلماتیک شد و تاکید کرد که حمله به خاک یمن فقط وضعیت را بدتر می‌کند.

وی گفت: تأمین امنیت دریانوردی بین المللی در دریای سرخ باید در اولویت همه اعضای مسؤول جامعه جهانی باشد و این مشکل باید از طریق سیاسی و دیپلماتیک حل شود.

وی افزود: بمباران یمن توسط کشورهای غربی تنها به گسترش جنگ و پیامدهای متعاقب آن برای حرکت کشتی‌های دریایی غیرنظامی منجر شد.

لاوروف همچنین خاطرنشان کرد که تا پایان این درگیری و تثبیت اوضاع در دریای سرخ، «به احتمال زیاد نمی‌توان» برای چندین سال روند اجرای نقشه راه برای حل بحران یمن را آغاز کرد.

منبع: مـهر