آغاز امتحانات «جهش تحصیلی» از امروز/۵۰ درصد دانش‌آموزان موفق به جهش پایه می‌شوند
آغاز امتحانات «جهش تحصیلی» از امروز/۵۰ درصد دانش‌آموزان موفق به جهش پایه می‌شوند

به گفته رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی، حدود ۱۳ هزار دانش‌آموز برای جهش تحصیلی ثبت نام کرده‌اند که حدود۵۰ درصد آنها موفق به گذراندن امتحانات جهش پایه تحصیلی می‌شوند.

حمید طریفی‌حسینی درباره تعداد ثبت نامی‌ها برای جهش تحصیلی توضیح داد: امسال حدود ۱۳ هزار نفر در جهش تحصیلی شرکت کردند. آمار سال قبل نیز همین حدود بوده است. حدود هر سال ۵۰ درصد از شرکت کنندگان جهش تحصیلی نیز موفق به گذراندن آزمون‌ها می‌شوند و می‌توانند در پایه بالاتر ثبت نام کنند.

به گزارش زیرنویس، رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی، با اشاره به بازه ثبت نام برای جهش تحصیلی از ۵ تیر تا ۵ مرداد، اظهار کرد: این تاریخ حدودا به مدت ۱۰ روز تمدید شد و پس از آن دوشنبه ۳۰ مرداد مجددا سایت به مدت ۲۴ ساعت باز شد تا مدیران مدارس بتوانند اطلاعات دانش آموزان جامانده از فرآیند ثبت نام که به مدارس مراجعه کرده بودند را ثبت کنند.

وی با بیان اینکه حدود ۵۰۰ دانش آموز از فرآیند ثبت نام جهش تحصیلی جا مانده بودند که اطلاعات آنها روز دوشنبه در سامانه ثبت شد، افزود: پس از اینکه دانش آموزان تست هوش را قبول می‌شوند باید در امتحانات پایه‌ای که می‌خواهند جهش کنند، شرکت کرده و قبول شوند. در حال حاضر سامانه بسته است و از امروز (اول شهریورماه) امتحانات جهش تحصیلی شروع می‌شود.

منبع:ایسنا