ثبت شرکت در حال حاضر به صورت اینترنتی و آنلاین قابل انجام می باشد که در ادامه به شما آموزش خواهیم داد. شرایط ثبت اینترنتی شرکت چگونه است؟ انواع شرکت ها شرکت ها دو نوع مختلف دارند؛ تجاری و غیر تجاری. شرکت های تجاری برای کسب سود و درآمد به وجود آمده اند و فعالیت […]

 

ثبت شرکت در حال حاضر به صورت اینترنتی و آنلاین قابل انجام می باشد که در ادامه به شما آموزش خواهیم داد.

شرایط ثبت اینترنتی شرکت چگونه است؟

انواع شرکت ها

شرکت ها دو نوع مختلف دارند؛ تجاری و غیر تجاری. شرکت های تجاری برای کسب سود و درآمد به وجود آمده اند و فعالیت های آنها در حوزه ی امور بازرگانی می باشند. انواع شرکت های تجاری به صورت زیر می باشند:

  1. شرکت سهامی عام

  2. شرکت تضامنی

  3. شرکت نسبی

  4. شرکت مختلط سهامی

  5. شرکت مختلط غیرسهامی

  6. شرکت تعاونی تولید یا تعاونی مصرف

 

شرکت های غیر تجاری از افرادی تشکیل شده که هرکدام با توجه به سرمایه گذاری خود به سود می رسند. انواع شرکت های غیر تجاری به شرح زیر می باشند:

۱- شرکت با مسئولیت محدود: این شرکت در زمینه ی بازرگانی و تجارت فعالیت می کند و با تعداد حداقل ۲ نفر هم می توان این شرکت را ثبت کرد. مسئولیت هیئت مدیره ی شرکت نا محدود می باشد.

۲- شرکت سهامی خاص: برای ثبت شرکت باید حداقل ۳ نفر شریک باشند و زمان مسئولیت هیئت مدیره ۲ سال می باشد و حضور اعضای هیئت مدیره الزامی باشد.

۳- شرکت های دانش بنیان: شرکت دانش بنیان از فروش خدمات فناوری و محصولات آن به کسب درآمد می پردازند.

شرایط ثبت اینترنتی شرکت

شرایط ثبت اینترنتی شرکت

مراحل ثبت شرکت

برای ثبت شرکت حتماً باید تعداد شرکا ۲ نفر یا بیشتر باشند. مراحل ثبت شرکت ۷ مرحله می باشد که شامل موارد زیر می شوند:

۱- انتخاب نوع شرکت: ابتدا باید نوع شرکت را مشخص کرده و با توجه به آن به انتخاب شرکا بپردازیم؛ به طور مثال اگر شرکت سهامی خاص را انتخاب کنید نیاز به ۳ عضو و ۲ بازرس دارید.

۲- انتخاب نام شرکت: انتخاب نام شرکت باید اصولی باشد که هم ریشه ی فارسی داشته باشد و هم دارای حداقل ۳ سیلاب باشد تا اداره ی ثبت شرکت ها آن اسم را تأیید کند.

۳- موضوع فعالیت شرکت: این مرحله شما باید آدرس، حوزه ی فعالیت، انتخاب سمت اعضای شرکت و موضوع فعالیت خود را تعیین کنید. موضوع شرکت کارهایی می باشد که شما مجاز به انجام آن هستید و باید در اساسنامه ذکر شوند.

۴- ثبت نام در سامانه ی ثبت آنلاین شرکت: بعد از انجام تمام مراحل به آماده کردن مدارک مورد نظر شامل اسکن کارت ملی و شناسنامه ی تمام اعضای شرکت در سامانه ی ثبت شرکت می پردازید و منتظر تأیید کارشناسان اداره ی ثبت می باشید.

۵- تنظیم اوراق شرکت: تنظیم اساسنامه، شرکت نامه و اظهارنامه را طبق اصول اداره ثبت انجام دهید. مدارک تأیید شد باید دو نسخه باشد که همه ی صفحات را تمام اعضای شرکت امضا کرده باشند.

۶- ارسال مدارک به اداره ی ثبت: بعد از انجام تمام مراحل، تمام مدارک در پاکت پستی برای اداره ی ثبت شرکت ها ارسال می شود و مجدداً منتظر تأیید کارشناسان باشید.

۷- دریافت آگهی ثبت: اگر تمام مراحل به درستی انجام شود؛ پیامکی مبنی بر تأیید شرکت به شما ارسال می شود. سپس هزینه ی ثبت نام را به اداره ی ثبت پرداخت کرده و به انتشار آگهی در روزنامه های رسمی می پردازید.

بررسی شرایط ثبت اینترنتی شرکت

بررسی شرایط ثبت اینترنتی شرکت

شرایط ثبت اینترنتی شرکت

برای ثبت اینترنتی شرکت، باید در مرحله ی اول وارد سایت http://irsherkat.ssaa.ir شوید. افراد متقاضی می توانند در این روش با مراجعه به سایت مورد نظر به ثبت نام شرکت بپردازند و سپس مدارک را به آدرس مورد نظر ارسال کنند. یکی از شرایط ثبت اینترنتی شرکت، وارد کردن درست اطلاعات در سایت می باشد که باید از لحاظ ظاهر با متن صورت جلسه هماهنگی داشته باشد. مراحل پرکردن اطلاعات در سامانه به صورت زیر می باشد:

  • اطلاعات متقاضی

  • نام و اطلاعات شخص حقوقی

  • مدت و موضوع فعالیت شرکت

  • آدرس دفتر مرکزی شرکت

  • سرمایه ی اولیه ی شرکت

  • اشخاص شرکت

  • سهام یا سرمایه ی هر شخص

  • سمت و ارتباط اشخاص

  • معرفی شعب شرکت

  • روزنامه

  • متن صورت جلسه

  • تقاضا نامه یا اظهارنامه

  • اساسنامه ی شرکت

  • شرکت نامه

  • مدارک

نحوه ی ثبت اطلاعات متقاضی

یکی از شرایط ثبت اینترنتی شرکت که در واقع گام نخست آن محسوب می شود، ثبت اطلاعات متقاضی می باشد. این مرحله ابتدا وارد سایتی که گفته شد می شوید و اطلاعات مکانی که شرکت در آنجا تأسیس می شود را ثبت می کنید. سپس به مشخص کردن تابعیت متقاضی پرداخته و در صورت انتخاب گزینه ی ایرانی کد ملی را وارد کنید.

اگر گزینه ی غیر ایرانی را انتخاب می کنید باید شماره ی گذرنامه را وارد کنید. اطلاعات متقاضی از جمله: کدملی، نام و نام خانوادگی را تکمیل کنید. سمت متقاضی نیز باید مشخص شود و در قسمت امضا کننده ی دفتر باید مشخصات فردی را وارد کنید که می تواند از مدیران، سهامداران، وکیل و شرکا باشند.

این نوشته ممکن است برایتان مفید باشد: خرید شرکت ثبت شده

نکات مورد نظر در انتخاب نام شرکت

برای انتخاب نام شرکت باید نکاتی را رعایت کنید که این نکات از شرایط ثبت اینترنتی شرکت می باشد. این نکات به صورت زیر می باشند:

  1. نباید نام انتخابی شبیه به نام انتخابی دیگری باشد.

  2. به نام شرکت نباید عدد اضافه کنید و اگر می خواهید نام شرکت با عدد باشد باید آن را به صورت حروف بنویسید.

  3. نام های تأیید شده نمی توانند به فرد دیگری منتقل شوند.

  4. اگر نام پیشنهادی و نام ثبت شده در حذف یا اضافه ی پسوند جمع با هم تفاوت داشته باشند، ثبت انجام نمی شود.

  5. برخی افراد برای ثبت نام نیاز به مجوز دارند که باید قبل از ثبت نام به مرجع ثبت شرکت ها مراجعه کنند.

ثبت شرکت اینترنتی

امروزه برای جلوگیری از هدر رفتن زمان می توانید به ثبت شرکت اینترنتی بپردازید. اگر بخواهید یک شرکت ثبت کنید باید مراحلی را طی کنید که ابتدا باید به یک شرکت حقوقی مراجعه کرده که این کار مستلزم هدر رفتن زمان می باشد و باید زمان زیادی را منتظر نتیجه باشید.

حال برای انجام این کار با ثبت شرکت آنلاین می توانید تمام مرحله ها را به راحتی انجام دهید و دیگر نگران از بین رفتن زمان نباشید. شما می توانید با این روش تمام مراحل ثبت شرکت را به راحتی انجام دهید.

نکات شرایط ثبت شرکت

همان طور که گفته شد برای ثبت شرکت باید به مواردی توجه کرد که از شرایط ثبت اینترنتی شرکت می توان به نکات زیر توجه کرد:

  1. سن مورد نظر برای ثبت شرکت باید ۱۸ سال و بالاتر باشد.

  2. دریافت گواهی سوء پیشینه برای تمام افراد از جمله بازرسین و مدیران نیز یکی از نکات شرایط ثبت شرکت می باشد.

  3. مدیر عامل نباید همزمان در شرکت دیگری مدیر عامل باشد.

  4. سهامداران و بازرسان نباید شغل دولتی داشته باشند.

  5. نیاز نیست که سهامداران گواهی عدم سوء پیشینه داشته باشند.

  6. یکی دیگر از این نکات عدم فامیل بودن بازرسان با هیئت مدیره می باشد.

  7. زمانی که شرکت ثبت شد باید اقدامات لازم برای دارایی را پیگیری کنند.

 

منبع خبر: رکنـا