مهر نوشت: محمد تیموری در گردهمایی روسای ادارات حمل و نقل مسافر کل کشور اظهار داشت: شعار سازمان راهداری، همواره ترویج سفرهای برنامه‌ریزی‌شده است. وی با اشاره به تعطیلات نوروزی پیش‌رو، عنوان‌کرد: در راستای اجرای سیاست ترویج سفرهای برنامه‌ریزی‌شده، باید پایانه‌ها به محلی برای گذر و عبور مسافران تبدیل شده و دیگر محل اقامت و […]

- مسافران نوروز ۱۴۰۳ این مطلب را بخوانند

مهر نوشت: محمد تیموری در گردهمایی روسای ادارات حمل و نقل مسافر کل کشور اظهار داشت: شعار سازمان راهداری، همواره ترویج سفرهای برنامه‌ریزی‌شده است.

وی با اشاره به تعطیلات نوروزی پیش‌رو، عنوان‌کرد: در راستای اجرای سیاست ترویج سفرهای برنامه‌ریزی‌شده، باید پایانه‌ها به محلی برای گذر و عبور مسافران تبدیل شده و دیگر محل اقامت و ایستایی آن‌ها نباشند.

تیموری با اشاره به اولویت‌های پیش رو در تحقق سفر ایمن در نوروز ۱۴۰۳، بر ضرورت پیش‌فروش، تعدیل و مدیریت ناوگان حمل و نقل عمومی، ترویج سفرهای برنامه‌ریزی‌شده، افزایش ظرفیت و استفاده از داده‌های سامانه‌ها تاکید کرد.

وی تصریح‌کرد: در نوروز ۱۴۰۳ از اطلاعات سامانه «داپ» (داده‌کاوی آنی پلاک‌ها) استفاده شده و علاوه بر دوربین‌های پلاک‌خوان، با نصب دوربین‌های نامحسوس اطلاعات دقیق‌تری از وضعیت تردد در سطح محورهای مواصلاتی به‌دست خواهد آمد.

معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: همچنین با استفاده از تسهیلات از محل تبصره ۱۸ ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۲، اورهال و ترمیم ماشین‌آلات در حوزه مسافری در اولویت کار قرار گرفته که تاکنون ۸۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت در این زمینه اختصاص یافته‌ است.

منبع: اطلاعات انلاین