سپاهان بی‌تردید بهترین تیم ما در شروع این فصل فوتبال بود. تیمی که درون زمین همه رقبا را با اختلاف گل بالا شکست می‌داد و حتی حاشیه‌های بیرونی هم روی کار فنی این تیم تاثیر نداشت. داستان سقف هزینه‌ها، عدم صدور کارت بازی برای خریدهای سپاهان و سایر حواشی هیچ کدام نتوانست ترمز سپاهان را […]

- ششمین باخت متوالی سپاهان/ وقتی طوفان زرد به بحران زرد تبدیل شد!

سپاهان بی‌تردید بهترین تیم ما در شروع این فصل فوتبال بود. تیمی که درون زمین همه رقبا را با اختلاف گل بالا شکست می‌داد و حتی حاشیه‌های بیرونی هم روی کار فنی این تیم تاثیر نداشت. داستان سقف هزینه‌ها، عدم صدور کارت بازی برای خریدهای سپاهان و سایر حواشی هیچ کدام نتوانست ترمز سپاهان را درون زمین چمن بکشد. سپاهان با اقتدار آمد و وقتی مقابل نساجی اولین مساوی را گرفت همه فوتبالی‌ها تعجب کرده و خوشحال شدند.

تعجب از این بابت چه کسی فکر نمی‌کرد این سپاهان را بتوان متوقف کرد و خوشحالی از این بابت که آن روند صددرصد پیروزی سپاهان اگر ادامه پیدا می‌کرد شاید زود هنگام‌ترین قهرمانی فوتبال ایران رقم می‌خورد! سپاهان تمام بازی‌ها را می‌برد و جذابیت و رقابت و حساسیت از فوتبال ما رخت بر بسته بود! تا اینکه لیگ قهرمانان آسیا رسید، تمرکز سپاهان روی مسابقات آسیایی می‌توانست باعث امیدواری رقبا شود اما این تیم آنقدر ستاره موثر داشت که همزمان بتواند در یک روز هم در آسیا و هم در لیگ برتر بازی کند. اما طوفان زرد آسیا از جایی مقابل بحران‌ها و مقابل حاشیه‌ها سر خم کرد و سپس کسر امتیازات و بازگرداندن آن و محروم شدن ۶ بازیکن شب بازی با گل گهر ، در نهایت سپاهان به بحران سلام کرد….

در لیگ سه شکست متوالی مقابل آلومینیوم، گل گهر و شمس آذر باعث شد سپاهان در کمال ناباوری قهرمانی نیم فصل را با یک امتیاز کمتر به استقلال واگذارد. بعد نوبت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا رسید و سپاهان با مدیریت جدید هر دو بازی رفت و برگشت در اصفهان و ریاض را ۳-۱ باخت. در هر دو بازی برابر الهلال زردها ۱۰ نفره شدند و در بازگشت دوباره به لیگ برتر پس از دو بازی معوقه سپاهان جدال حیثیتی را به استقلال باخت.

حالا طوفان زرد به بحران زرد تبدیل شده و سپاهان با ۶ شکست متوالی در ایران و آسیا رکوردی منفی را به نام خود سند زده است. درست مثل رکورد اخراجی‌ها و تمام کردن بازی‌ها بدون ۱۱ نفر، سپاهان در بازی با شمس آذر ۳ اخراجی داد و ۸ نفره به سوت پایان رسید و حالا در لیگ برتر تا اینجای کار ۷ کارت قرمز دارد و در آسیا نیز ۵ کارت قرمز! تازه بدون احتساب مورایس یا سایر عوامل نیمکت، در بازی قبل سرمربی پرتغالی به دلیل اخراج روی نیمکت نبود. سپاهان در نقل و انتقالات زمستانی تغییراتی داشت و حالا همه منتظرند ببینند مورایس در بازگشت چه می‌کند.

منبع: خبـر ورزشی