استان: تهران حوزه انتخابیه: تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس شعار: تغییر به نفع مردم پویش بزرگ انتخاباتی زیرنویس با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» تلاش دارد با آماده کردن بستری مناسب برای معرفی داوطلبان نمایندگی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گامی در جهت کمک به مردم برای انتخاب اصلح و […]

استان: تهران

حوزه انتخابیه: تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

شعار: تغییر به نفع مردم


پویش بزرگ انتخاباتی زیرنویس با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» تلاش دارد با آماده کردن بستری مناسب برای معرفی داوطلبان نمایندگی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گامی در جهت کمک به مردم برای انتخاب اصلح و برگزاری پرشور انتخابات بردارد.

مقداد ذکی‌زاده یکی از داوطلبان نمایندگی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی است که در زیر رزومه کوتاهی از وی، پاسخ‌هایشان به دو سوال ملی و استانی مهر می‌خوانید:

رزومه:

دکتری مدیریت استراتژیک
دکتری مدیریت رسانه (در حال تحصیل)
کارشناسی ارشد علوم ارتباطات اجتماعی
کارشناسی مدیریت دولتی

مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل دیوان محاسبات کشور

مدیر کل اطلاع رسانی معاون اول رئیس جمهور

مدیر ارتباطات مردمی دیوان محاسبات کشور

معاون سازمان فضای مجازی بسیج

مدیر عامل خبرگزاری دانا

مدرس علوم ارتباطات و روزنامه نگاری

سخنگوی انجمن روزنامه نگاران مسلمان

مدیر و مشاور در چندین مجموعه تولیدی، صنعتی و اقتصادی

برگزیده چندین جشنواره کشوری

داور چندین جشنواره کشوری

مؤلف کتاب رهبری و مدیریت نیروی انسانی

تألیف ده‌ها مقاله و یادداشت در رسانه‌ها

سوال ملی:

* مردمی بودن برای یک نماینده مجلس یک خصیصه خیلی مهم است، اما اگر نماینده‌ای بخواهد این خصیصه را محقق کند بدون اینکه دچار عوام‌زدگی یا پوپولیسم شود یا شعارهای غیرواقع بینانه بدهد، چطور می‌تواند به این خصیصه مهم دست پیدا کند؟

بدون شک نماینده‌ای می‌تواند به رسالت خود عمل کند که خود را برخواسته از رأی مردم بداند و بر همین اساس نیز عمل کند، اگر نمایندگان خود را در جایگاهی بالاتر از خادمان ملت بدانند قطعاً مجلس در رأس امور نخواهد بود و با مجلس مواجه خواهیم شد که به جای رفع مشکلات مردم و ریل‌گذاری برای حل معضلات کشور به اولویت‌های فرعی می‌پردازد، زیست ساده و همانند مردم و در کنار مردم بودن قطعاً به مردمی بودن کمک خواهد کرد.

سوال استانی:

حاشیه نشینی و مهاجرت پذیری بالای تهران یکی از مسائلی است که استان تهران و به خصوص شهر تهران را همواره با خود درگیر کرده است. این دو معضل چگونه مدیریت می‌شوند؟

مهاجرت به تهران به دلایل مختلفی صورت می‌گیرد که البته این امر مختص به پایتخت نبوده و شهرهای بزرگ در تمامی دنیا به معضل مبتلا به هستند، این امر نیز موجب افزایش حاشیه‌نشینی می‌شود، در این راستا اگر در شهرهای کوچک اشتغال و امکانات رفاهی فراهم شود و بتوانیم زیرساخت‌ها و سرانه‌ها را بالا ببریم علاوه بر کاهش مهاجرت به مهاجرت معکوس دست می‌یابیم که عاملی برای کاهش حاشیه‌نشینی می‌شود.

مقداد ذکی‌زاده

منبع: مـهر