روز چهارشنبه دکتر محمد توکل چهره برجسته کشتی جهان و رییس اسبق فدراسیون کشتی پس از  مدتی بیماری در سن ۸۹ سالگی درگذشت. توکل علاوه بر ریاست فدراسیون کشتی ایران، نایب رییسی فدراسیون جهانی کشتی،‌ عضویت در هیات رییسه فدراسیون جهانی کشتی و ریاست کمیته پزشکی فدراسیون جهانی کشتی را در کارنامه خود داشت. عبدالله […]

- واکنش فیلسوف کشتی ایران به درگذشت چهره برجسته کشتی جهان

روز چهارشنبه دکتر محمد توکل چهره برجسته کشتی جهان و رییس اسبق فدراسیون کشتی پس از  مدتی بیماری در سن ۸۹ سالگی درگذشت.

توکل علاوه بر ریاست فدراسیون کشتی ایران، نایب رییسی فدراسیون جهانی کشتی،‌ عضویت در هیات رییسه فدراسیون جهانی کشتی و ریاست کمیته پزشکی فدراسیون جهانی کشتی را در کارنامه خود داشت.

عبدالله موحد اسطوره دوست داشتنی کشتی ایران و دارنده ۶ طلای جهان و المپیک که چندی پیش برای دیدار با دوستان و آشنایان از آمریکا عازم ایران شده بود، پیش از ترک ایران به منزل مرحوم محمد توکل رفت و دیداری گرم و صمیمی با یار دیرین خود داشت.

اما چند روز پس از این دیدار در حالیکه موحد عازم محل زندگی خود در آمریکا شده بود، عمیقا از شنیدن خبر فوت توکل ابراز تاسف کرد و او را مردی زحمتکش و نیکنام برای کشتی ایران دانست.

موحد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره او، خاطرنشان کرد: بنده سال‌ها با ایشان رفاقت داشته و ارادت خاصی به ایشان داشتم. اگرچه توکل از میان ما رفت اما زحمات وی در کشتی بر کسی پوشیده نیست و نام دکتر توکل در تاریخ کشتی کشور جاودانه خواهد ماند.

دکتر توکل در دیدار با موحد که ۳۸ روز قبل از فوت وی در تاریخ اول بهمن ۱۴۰۲ انجام شده بود، ضمن اظهار خوشحالی از دیدن موحد گفته بود: امروز روز خوبی برای من بود که قهرمان بزرگ تاریخ کشتی به منزل من آمد و احوال مرا پرسید. بدون اغراق عرض می‌کنم موحد فیلسوف و نابغه بزرگ کشتی است که روحیات پهلوانی دارد.

بر اساس این گزارش،‌ در روز تشییع دکتر توکل نیز چهره های بزرگ کشتی ایران همچون منصور برزگر سرمربی سابق و پرافتخار تیم ملی کشتی آزاد ایران در بهشت زهرا(س) حاضر شد و در زمان خاکسپاری مرحوم توکل اشک ریخت.

مراسم گرامیداشت مرحوم محمد توکل با حضور جامعه بزرگ کشتی ایران از ساعت ۱۴:۳۰ الی ۱۶ در مسجدالنبی واقع در خیابان کارگر شمالی در تهران برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: رئیس سابق فدراسیون کشتی ایران درگذشت

منبع: خبـر ورزشی