عنوان برترین پاسورلیگ برتر بانوان و ارزشمندترین بازیکن فصل طبق پیش‌بینی‌ها به شبنم علیخانی پاسور باتجربه سایپا تعلق گرفت. به همین بهانه با شبنم علیخانی گپی زدیم. به‌عنوان ارزشمندترین بازیکن انتخاب شدیدواقعیت این است که روی بهترین پاسور حساب می‌کردم ولی وقتی MVP شدم خیلی خوشحال شدم. البته این را مدیون خوب بازی کردن و […]

- می‌گفتند شما به درد نمی‌خورید/ پخش مستقیم، لیگ بانوان را زنده کرد/ به تیم ملی برنمی‌گردم!

عنوان برترین پاسورلیگ برتر بانوان و ارزشمندترین بازیکن فصل طبق پیش‌بینی‌ها به شبنم علیخانی پاسور باتجربه سایپا تعلق گرفت. به همین بهانه با شبنم علیخانی گپی زدیم.

به‌عنوان ارزشمندترین بازیکن انتخاب شدید
واقعیت این است که روی بهترین پاسور حساب می‌کردم ولی وقتی MVP شدم خیلی خوشحال شدم. البته این را مدیون خوب بازی کردن و حمایت هم‌تیمی‌هایم می‌دانم.

ارزشمندترین و بهترین پاسور لیگ برتر والیبال شدی و در کنارش جام قهرمانی را به عنوان کاپیتان بالای سر بردی. کار سختی نبود؟
من تمام تلاشم را داشتم تا بهترین باشم و فکر می‌کنم توانستم آن را به اثبات برسانم.

جای چه کسانی را در ترکیب تیم رویایی خالی دیدی؟
من فکر می‌کنم هر آن کس که در ترکیب این تیم جای گرفت شایسته بود. خود من سعی کردم متفاوت‌تر از همیشه بازی کنم و به کسانی که به ما می‌گفتند به‌درد نمی‌خوریم، نشان دادم کت تن چه کسی است. هنوز بهترینم، هستم و خواهم بود. آن هم تا زمانی که بازی می‌کنم. در ضمن فکر می‌کنم مهتاب رحمانی می‌توانست MVP باشد؛ یا حتی مهسا صابری که وقتی در تیم مهرسان قرار گرفت، پرستیژ خوبی به تیم داد. او نیز لایق ارزشمندترین بود.

ولی مهسا صابری در فینال بازی‌اش چندان به چشم نیامد.
از نظر اعداد و ارقام و آن‌چه من در پلی‌آف دیدم او بسیار خوب بود. ولی ما آمده بودیم سایپای واقعی را به نمایش بگذاریم. فرصت میدان‌داری به کسی ندادیم. صابری نیز دفاعش به‌چشم نیامد ولی در بازی‌های قبلی نشان داد که چقدر می‌تواند نقش تعیین‌کننده داشته باشد. البته ما هم دو بازی سخت قبلی فینال را فراموش کردیم و روی تک‌مسابقه سخت و تک‌فینال تمرکز کردیم.

خانم رشیدی ۶ بار ویدیوچک را درخواست کرد ولی همه اشتباه بود و هیچ کدام تاثیری در تغییر نتیجه نداشت.
ببینید بازی‌های قبلی همه را برده بودیم و می‌خواستیم حریف را غافل‌گیر کنیم. خدا را شکر آن‌طور هم شد. خب او هم غافل‌گیر شد و با اشتباه بازیکنانش، رشیدی هم اشتباه درخواست ویدیوچک کرد.

گفته می‌شود در لیگ امسال اغلب تیم‌ها جوان‌گرایی کرده‌اند.
امسال برنامه‌ریزی خوبی برای لیگ شده بود و پتانسیل‌ها هم به خوبی دیده شدند. همیشه هر قدر تعداد تیم‌ها کمتر باشد، جوانان کمتر میدان می‌بینند اما با زیاد شدن اسپانسرها نفرات شاخص در همه تیم‌ها پخش شده و جوان‌ترها فرصت بیشتری برای بازی پیدا کردند. دو، سه تیم خیلی جوان داشتیم که تیم‌های بزرگ را دچار اشتباه کردند مثل مس رفسنجان که جوان‌ترین تیم را تشکیل دادند. پیکان هم تیم جوانی داشت. ما نیز ترکیب اصلی‌مان دو تا والیبالیست جوان در زمین و بقیه روی نیمکت بودند؛ جوانانی چون نازنین علیزاده، مبینا طالبی. به نظرم هر قدر به جوانان بازی برسد، تجربه بیشتری کسب می‌کنند و شرایط‌شان برای بودن در تیم ملی بهتر می‌شود.

نحوه قضاوت‌ها راضی‌کننده بود؟
امسال کمی داوری دچار مشکل شد. البته باید گفت همه آن‌ها انسان‌های سالم و بااخلاقی هستند که هرگونه شک و شبهه را از بین می‌برد. در فینال هم ویدیوچک خیلی کمک شایانی برای امر داوری داشت.

گزارشگر مرد و پخش مستقیم بازی چقدر تأثیرگذار است؟
قرارداد کمی می‌گرفتیم و بهانه این بود که دیده نمی‌شوید ولی الان سه، چهار سالی است که این مسئله حل شده است. امسال هم خوشحالم که آقای شاکری که از کارشناسان خوب والیبال است با گزارش عالی‌شان بازی را دیدنی‌تر کردند. پخش تلویزیون‌های اینترنتی باعث دیده‌ترشدن می‌شود و جذب اسپانسر و مخاطب را بیشتر می‌کند. فینال هم با گزارشگری شاکری اتفاق قشنگی را رقم زد.

حضور وزیر ورزش باعث دلگرمی ورزشکاران شد؟
بله باعث دلگرمی همه ما شد. بازی قبل هم، افرادی را در سالن دیدم که عاملی شد بر این‌که بدانیم والیبال بانوان برای مسئولان مهم است و امیدوارم با برنامه‌ریزی طولانی‌مدت والیبال جایگاه ویژه خود را پیدا کند.

برای انتخاب سرمربی تیم ملی مردان حساسیت زیادی وجود دارد اما درخصوص خانم‌ها این‌چنین نیست!
مردان تورنمنت‌های بسیار خوبی دارند که هنوز هم ادامه دارد. از طرفی شاید بانوان کشورمان چون سطح چنین رقابت‌های بالایی مثل لیگ ملت‌ها نیست، روی انتخاب سرمربی این‌قدر حساسیت وجود ندارد ولی فکر می‌کنم از زمانی که چلنج‌کاپ برگزار می‌شود، نگاه‌ها تغییر کرده و امیدوارم اول رئیس فدراسیون انتخاب شود و بعد به‌صورت جدی مربی صاحب سبک انتخاب و به‌صورت مدت‌دار در اختیار تیم ملی قرار بگیرد.

می‌توانیم امیدوار باشیم شما به تیم ملی برگردید؟
من تصمیمی برای برگشت ندارم.

 همسرتان چقدر در موفقیت‌هایتان تأثیرگذار بوده است؟
از زمانی که آشنا شدیم از نظر روانشناسی و رفتاری به من خیلی کمک کرد. در روزهای سخت سنگ صبورم بود و مثل یک رفیق همه‌جوره حمایتم کرد. حتی در رشد والیبالم تأثیر به‌سزایی گذاشت. امیدوارم بتوانم محبت‌های او را جبران کنم.

این گفت‌وگو را هم بخوانید: دختر ورزشکار «بازیگر» می‌شود؟/ زهرا کیانی؛ تجربه متفاوت در سریالی متوسط!

منبع: خبـر ورزشی