به گزارش زیرنویس، حلیاسادات حسینی در نخستین نشست بررسی و آسیب‌شناسی دستورالعمل شناسایی و کنترل منابع آلاینده محیط زیست شهر تهران که با حضور سعید بیگی – مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل – و روسای محیط زیست و ساماندهی مناطق ۲۲ گانه تشکیل شد، ضمن تبیین و تاکید بر مفاد دستورالعمل شناسایی واحدهای آلاینده […]

به گزارش زیرنویس، حلیاسادات حسینی در نخستین نشست بررسی و آسیب‌شناسی دستورالعمل شناسایی و کنترل منابع آلاینده محیط زیست شهر تهران که با حضور سعید بیگی – مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل – و روسای محیط زیست و ساماندهی مناطق ۲۲ گانه تشکیل شد، ضمن تبیین و تاکید بر مفاد دستورالعمل شناسایی واحدهای آلاینده گفت: طبق اسناد بالادستی وظیفه ذاتی اداره کل محیط زیست شهرداری تهران شناسایی و کنترل منابع آلاینده است که بی‌شک همراهی و همکاری دو حوزه خدماتی محیط زیست و ساماندهی می‌تواند کمک بزرگی به روند اجرای این دستورالعمل کند.

مدیرکل محیط زیست شهرداری تهران هدف از اجرای این دستورالعمل را نظارت و کنترل یکپارچه بر روند کاهش و رفع آلودگی منابع آلاینده، شناسایی چالش‌ها و موانع در اجرای صحیح و ارائه راهکارهای موثر در جهت افزایش راندمان کار در سنوات آتی ذکر کرد همچنین ضمن ابراز خوشحالی از استفاده حداکثری از ظرفیت روسای محیط زیست و ساماندهی خواست تا به‌صورت مستمر نهایت همکاری را با یکدیگر داشته باشند.

وی همچنین به لزوم ایجاد سامانه اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه عوارض آلایندگی به‌صورت فصلی به شهرداری تعلق می‌گیرد، ضروری است گزارش‌های اصناف و واحدهای خدماتی آلاینده به‌موقع ارائه شود. در آینده نزدیک با راه اندازی این سامانه و بارگذاری اطلاعات در سامانه محیط زیست شهر تهران، زمان رسیدگی به مشکلات کوتاه‌تر و تسریع در این امر موجب افزایش درآمدزایی برای شهرداری تهران می‌شود.

در ادامه جلسه سعید بیگی – مدیر عامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری تهران – ضمن ابراز خرسندی از برگزاری مستمر چنین جلساتی گفت: تهیه بسته مطالعاتی از قوانین و مقررات موجود برای استفاده از ظرفیت‌های همه واحدهای خدمات رسان لازم به نظر می‌رسد.

وی افزود: مسائل و مشکلات محیط زیستی باید به‌درستی تبیین شود و هر منطقه را باید با خودش مقایسه کرد تا اثر بخشی بیشتری داشته باشد. بازنگری دستورالعمل مورد نظر با توجه به موقعیت هر منطقه به صورت جداگانه می‌بایست انجام شود و همپوشانی از ظرفیت‌های استفاده نشده یکدیگر کمک بزرگی به بهبود روند حل مشکلات زیست محیطی خواهد کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران بیگی در پایان به اهمیت مکاتبات و تعاملات اداری اشاره کرد و گفت: در خصوص معضلات و مشکلات محیط زیستی بین واحدهای ذیربط در شهرداری با اصناف، راهکار اصلی حل مشکلات، مکاتبات و تعاملات اداری مستمر است.

 

منبع خبر: رکنـا