لیونل مسی با به ثمر رساندن دو گل برای اینترمیامی در پیروزی ۵-۰ مقابل اورلاندوسیتی در لیگ برتر آمریکا، به رکورد ۵۰۰ گل لیگ رسید. مسی در نیمه دوم در عرض پنج دقیقه دو گل به ثمر رساند تا بعد از تنها ۵۷۸ بازی در لیگ باشگاهی، تعداد گلهایش را به عدد ۵۰۰ برساند. یک […]

- مسی از رونالدو پیشی گرفت؛ حالا کت تن کیست؟

لیونل مسی با به ثمر رساندن دو گل برای اینترمیامی در پیروزی ۵-۰ مقابل اورلاندوسیتی در لیگ برتر آمریکا، به رکورد ۵۰۰ گل لیگ رسید. مسی در نیمه دوم در عرض پنج دقیقه دو گل به ثمر رساند تا بعد از تنها ۵۷۸ بازی در لیگ باشگاهی، تعداد گلهایش را به عدد ۵۰۰ برساند. یک سال پیش کریستیانو رونالدو به چنین رکوردی دست یافته بود. با وجود اینکه مسی ۱۳ ماه دیرتر از رقیب پرتغالی خود به رکورد ۵۰۰ گل رسید، اما برتری مسی در این است که با تعداد بازی‌های کمتری تعداد گل‌هایش را به این رقم رساند، چراکه برای رونالدو ۶۵۴ بازی طول کشید تا به این رقم برسد، یعنی ۶۷ بازی بیشتر از مسی.

۴۷۴ گل لیگ مسی در لالیگا به دست آمده و اسطوره آرژانتینی ۲۲ گل دیگر را در لیگ ۱ برای پاری‌سن‌ژرمن به ثمر رساند و اکنون با آخرین گل خود در اینترمیامی تعداد گل‌های خود در لیگ آمریکا را به عدد ۴ رسانده است. او از زمان انتقال به آمریکا گل‌های زیادی زد اما اکثریت (۱۰) آنها در رقابت‌های لیگز کاپ به ثمر رسیدند. در همین حال، رونالدو تنها در چهارمین بازی خود در لیگ حرفه‌ای عربستان در فوریه گذشته، به رقم ۵۰۰ گل لیگ رسید. او هر چهار گل را در برد ۴-۰ مقابل الوحده به ثمر رساند و از آن زمان تعداد گل‌های خود را به ۵۳۴ گل در ۶۸۷ بازی لیگ رساند.

رونالدو در لیگ برتر پرتغال ۳ گل برای اسپورتینگ به ثمر رساند، و در دو دوره حضورش در منچستریونایتد ۱۰۳ بار در لیگ برتر گلزنی کرد. عمده گل‌های او در لالیگا در اوج رقابت با مسی به ثمر رسیدند. رونالدو در ۹ فصل ۳۱۱ گل برای رئال‌مادرید به ثمر رساند. او همچنین ۸۱ بار در سری آ برای یوونتوس گلزنی کرد و اکنون ۳۶ گل برای النصر دارد.

از نظر کلی، مسی ۸۲۴ گل در تمامی رقابت‌ها در ۱۰۵۰ بازی به ثمر رسانده است. رونالدو در ۱۲۰۸ بازی ۸۷۷ گل به ثمر رسانده است. این بدان معناست که مسی به طور میانگین هر ۱۰۵ دقیقه یک گل می‌زند در حالی که رونالدو هر ۱۱۲ دقیقه گلزنی می‌کند.

بیشتر بخوانید:

منبع: خبـر ورزشی