مورایس مربی پرتغالی تیم سپاهان تا پیش از کنفرانس خبری بازی با شمس آذر همواره تلاش می‌کرد با تکیه بر مسایل فنی کار را پیش ببرد اما او هم خلق و خوی مربی ایرانی را به خود گرفته و نشان داده بدش نمی‌آید ناکامی‌ها را با بهانه‌ها توجیه کند. اشاره او به اینکه تیم‌های استقلال […]

- این مربی اروپایی هم ایرانی شد!

مورایس مربی پرتغالی تیم سپاهان تا پیش از کنفرانس خبری بازی با شمس آذر همواره تلاش می‌کرد با تکیه بر مسایل فنی کار را پیش ببرد اما او هم خلق و خوی مربی ایرانی را به خود گرفته و نشان داده بدش نمی‌آید ناکامی‌ها را با بهانه‌ها توجیه کند.

اشاره او به اینکه تیم‌های استقلال – پرسپولیس و تراکتور بالاتر از سپاهان هزینه کرده اند، به این معنی است اگر سپاهان در جدول رده بندی بعد از این تیم‌ها باشد، به سبب هزینه‌های صورت گرفته قابل توجیه است!

مورایس پیش از بازی با شمس آذر در کنفرانس خبری این چنین گفت: «در سایت ترانسفر مارکت ارزش کل تیم‌ها را ببینید که سپاهان چندم است، استقلال، پرسپولیس و تراکتور بالاتر هستند، چرا فقط ما جریمه شدیم و کسی دیگر نباید جریمه می‌شد؟ می‌گویند، سپاهان باشگاه پولدار است اما مجتمع فولاد پولدار و موفق است. دوست دارم بدانم سایر باشگاه‌ها چه می‌کنند که ما فقط باید جریمه شویم، سپاهان هدف شد و امیدوارم از باشگاه‌ها درس بگیریم زیرا احساس می‌کنم فقط ما اشتباه کردیم، سپاهان فقط برای افتخارآفرینی و رشد فوتبال ایران تلاش کند.»

بدون شک قابل درک و قبول نیست که هزینه ی تیم سپاهان کمتر از تیم‌های استقلال و پرسپولیس باشد به خصوص که این دو تیم بر خلاف سپاهان به هیچ منبع مالی متصل نیستند و به سختی کسب در آمد می‌کنند و همیشه با انبوه شکایت‌های داخلی و خارجی مواجه هستند.

حتی اگر حرف مورایس درست هم باشد و تیم‌های استقلال و پرسپولیس و تراکتور بیشتر از سپاهان هزینه کرده باشند، مورایس باید برای شکست‌های متوالی تیم سپاهان با بازیکنان خوبی که در اختیار دارد، فنی صحبت می‌کرد و دلایل فنی می‌آورد. متاسفانه این عادت بد بسیاری از مربیان ایرانی است که به هنگام مواجه با ناکامی‌ها بهانه‌ها را ردیف می‌کنند و کمتر اتفاق افتاده مربی ایرانی بعد از شکست به اشتباه فنی خود اعتراف کند. همان طور که امیر قلعه نویی بعد از ناکامی در جام ملت‌ها از مردم عذرخواهی کرد اما در مواجه با انتقادات فنی حاضر نشد، هیچ‌کدام از آنها را قبول کند و برای هرکدام از آنها توجیه آورد و به داده‌های آماری استناد کرد.

بیشتر بخوانید: مورایس در نشست خبری جوش آورد؛ احساس می‌کنم فقط ما اشتباه کردیم/ بازیکنی می‌خواهم که جان بدهد

منبع: خبـر ورزشی