به گزارش خبرنگار مهر، تیم‌های فوتبال «لخ پوزنان» و «راکو چستوهووا» در هفته بیست و سوم لیگ فوتبال لهستان شامگاه یکشنبه ۱۳ اسفند به مصاف هم رفتند که این بازی در پایان با شکست سنگین ۴ بر صفر «لخ پوزنان» همراه بود. علی قلی زاده هافبک ایرانی تیم «لخ پوزنان» در یکی از معدود دفعات […]

به گزارش خبرنگار مهر، تیم‌های فوتبال «لخ پوزنان» و «راکو چستوهووا» در هفته بیست و سوم لیگ فوتبال لهستان شامگاه یکشنبه ۱۳ اسفند به مصاف هم رفتند که این بازی در پایان با شکست سنگین ۴ بر صفر «لخ پوزنان» همراه بود.

علی قلی زاده هافبک ایرانی تیم «لخ پوزنان» در یکی از معدود دفعات در ترکیب اصلی تیم خود حضور داشت و در دقیقه ۸۱ جای خود را به «الیاس اندرسون» داد. قلی زاده در ابتدای فصل و با قراردادی به ارزش ۸/‌‬ ۱ میلیون یورو از تیم شارلوا بلژیک راهی لخ پوزنان شد تا تبدیل به گران‌ترین خرید لیگ فوتبال لهستان تبدیل شود.

قلی زاده به دلیل مصدومیت چند ماه نتوانست برای تیم خود به میدان برود و بازی‌های زیادی را از دست داد و با گذشت ۲۳ هفته از لیگ لهستان در ۹ بازی این تیم به صورت یار تعویضی حضور داشته است. هافبک تیم ملی ایران برای اولین بار در مدت زمان حضورش در لخ پوزنان شامگاه یکشنبه برابر «راکو چستوهووا» به عنوان بازیکن اصلی در ترکیب تیمش قرار گرفت اما نتوانست مانع شکست سنگین ۴ بر صفر لخ پوزنان شود.

سایت «kkslech» در گزارشی به عملکرد قلی زاده پرداخت و در آن یادآورد شد که هواداران لخ پوزنان از عملکرد بازیکن ایرانی تیم خود رضایت ندارند. این سایت در این مورد نوشت: هوادران لخ پوزنان مدت هاست که از هافبک تیم خود رضایت ندارند. قلی زاده پیش از این دیدار در بازی با یاگلونیا نیز به عنوان یار تعویضی به میدان آمد اما نتوانست کارایی خاصی برای تیم خود داشته باشد. قلی زاده در دیدار برابر راکو چستوهووا از ابتدا در جناح راست که پست اصلی او به حساب می‌آید به بازی گرفته شد اما به دلیل ترس از مصدومیت نتوانست دوئل‌ها با بازیکن حریف را پیروز شود.

انتقاد تند رسانه لهستانی از قلی زاده/ او بازیکن «ارواح» است

قلی زاده در مصاف‌های سرعتی نتوانست عملکرد رضایت بخشی داشته باشد و بیشتر حالت تدافعی داشت و پاس‌های رو به عقب می‌داد! در حالی که او یکی از مُهره های اصلی لخ پوزنان برای تقویت فاز هجومی بود. این بازیکن ترسو بازی کرد و در ۴ دوئلی که داشت تنها یک بار پیروز شد و ۷ پاس اشتباه به بازیکنان حریف داد.

در نیمه دوم و با تصمیم سرمربی، قلی زاده در سمت چپ به کار گرفته شد و به لطف حضور در این سمت توانست از پای چپ خود بهتر استفاده کند. قلی زاده پس از ۸۱ دقیقه جای خود را به بازیکن سوئدی لخ پوزنان داد و این بازیکن توانست آرایش خوبی به بخش دفاعی تیم خود دهد. قلی زاده در این دیدار ۴۰ بار توپ را لمس کرد و ۸۰ درصد پاس‌های او صحیح بودند علاوه بر این، علی قلی زاده یک بار مرتکب خطا شد و یک بار توپ بازیکنان حریف را قطع کرد.

او در این دیدار عملکرد ضعیفی داشت و حتی یک بار فنی از گذشته خود را هم نشان نداد. قلی زاده از بازیکنان حریف می‌ترسید این بازیکن به گفته رسانه‌های بلژیکی با بیش از یک میلیون یورو راهی لخ پوزنان شد و در کل خرید شکست خورده‌ای برای این تیم به حساب می‌آید؛ زیرا او یک بازیکن ارواح است که ظاهراً توانایی انجام تاکتیک فردی دارد. هواداران لخ پوزنان کم کم صبر خود را از عملکرد ضعیف بازیکن متوسط تیم شارلوا از دست می‌دهند. مسابقات و هفته‌های زیادی گذشته است اما کیفیت بازیکن ایرانی هنوز نمایان نشده است.

منبع: مـهر