همه چیز درباره خودرو KMC J7
همه چیز درباره خودرو KMC J7

به گزارش زیرنویس، KMC J۷ یک سدان چینی است که توسط شرکت کرمان موتور به بازار ایران عرضه می‌شود. KMC J۷ از موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ با قدرت۱۷۲ اسب بخار و گشتاور ۲۸۰ نیوتن متر بهره می‌برد.KMC J۷ به امکانات رفاهی متعددی مانند سانروف پانوراما، صندلی‌های برقی، سیستم تهویه اتوماتیک دوگانه، نمایشگر لمسی ۱۰.۲۵ اینچی، […]

به گزارش زیرنویس، KMC J۷ یک سدان چینی است که توسط شرکت کرمان موتور به بازار ایران عرضه می‌شود. KMC J۷ از موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ با قدرت۱۷۲ اسب بخار و گشتاور ۲۸۰ نیوتن متر بهره می‌برد.KMC J۷ به امکانات رفاهی متعددی مانند سانروف پانوراما، صندلی‌های برقی، سیستم تهویه اتوماتیک دوگانه، نمایشگر لمسی ۱۰.۲۵ اینچی، دوربین ۳۶۰ درجه و سامانه‌های ترمز و پایداری ABS، EBD، ESP و TCS مجهز است.در حال حاضر KMC J۷ با تیراژ به نسبت بالایی در کارخانه کرمان موتور مونتاژ می شود. در ادامه به بررسی و معرفی بیشتر خودرو KMC J۷ میپردازیم.

مشخصات فنی

کی‌ام‌سی جی۷ از یک موتور ۴ سیلندر بنزینی ۱.۵ لیتری توربوشارژ و مجهز به فناوری GDI با قدرت ۱۷۲ اسب بخار در دور موتور ۵۵۰۰ دور بر دقیقه بهره می‌برد. پیشرانه‌ای که ۲۸۰ نیوتن‌متر گشتاور را در بازه دور موتورهای ۱۸۰۰ تا ۳۵۰۰ دور بر دقیقه از طریق یک گیربکس دوکلاچه شش سرعته تَر راهی چرخ‌های جلو می‌کند.

همان‌گونه که در سطور بالا اشاره شد، پیشرانه این خودرو از سیستم تزریق مستقیم سوخت بهره می‌برد که ضمن ارتقای راندمان موتور و بهینه‌سازی مصرف سوخت، می‌تواند در کاهش حساسیت موتور نسبت به کیفیت بنزین نیز تا حدودی تأثیرگذار باشد. خصوصا اینکه سطح کیفیت بنزین معمولی در کشور ما چندان با موتور خودروهای جدید به‌ویژه انواع مجهز به توربوشارژر سازگار نیست.

KMC J7

آپشن های جی۷

این سدان نسبتا لوکس از تجهیزات متنوعی برخوردار است که به برخی از آنها در ادامه اشاره می‌کنیم:

کروزکنترل هوشمند، سنسورهای پارک، سانروف پانورامیک، شارژر وایرلس، مانیتور ۱۰.۴ اینچی ایستاده، پشت آمپر دیجیتال ۷ اینچی با سه گرافیک مختلف، فرمان دی-کات، دریچه تهویه مطبوع مختص سرنشینان عقب، اهرم تعویض دنده الکتریکی،کول باکس، فرمان سه حالته، سیستم هشدار نقطه کور، رادار هشدار خروج از خط، کنترل کشش و پایداری ، آینه‌های تاشونده برقی با گرم‌کن، تنظیم برقی صندلی راننده، گرم‌کن صندلی‌ راننده، تهویه اتوماتیک لمسی دوگانه، شش کیسه هوا، دوربین ۳۶۰، دوربین عقب و جلو، نورپردازی آپشنال داخلی و شیفتر پشت فرمان.

KMC J7

طراحی کی ام سی J۷

طراحی بیرونی نسخه جدید جک جی ۷ که قرار است توسط کرمان موتور به بازار عرضه شود، نسبت به مدل قبلی پختگی بیشتری داشته و در عین حال از خطوط با زوایای تیزتر در آن بهره برده شده است تا حس تهاجمی و ستیزه‌جویانه بیشتری در چهره آن القا شود، به نحوی که مشتریان جوان حین مواجهه با این خودرو حس دیدن یک سدان اسپرت را پیدا کنند. رینگ‌های ۱۸ اینچی مشکی رنگ نیز در القای حس اسپرت به بیننده موثر هستند. از سوی دیگر قسمت عقب خودرو با استفاده از چراغ‌های به‌هم‌پیوسته و طراحی جذاب سایر المان‌ها می‌تواند نمایی گیرا و دلچسب را به نمایش بگذارد.

استایل بدنه این خودرو به سبک سدان‌های لیفت بک طراحی شده و شیب ملایم شیشه عقب در کنار طول کوتاه درب صندوق جلوه نسبتا زیبا و تا حدی کوپه مانند به این خودرو بخشیده است. پروفیل‌های بدنه نیز تا حد امکان حجم‌پردازی شده‌اند تا خودرو شمایل عضلانی‌تری از خود به نمایش بگذارد.

درون کابین کی ام سی J۷ بسیار مدرن طراحی شده و یک نمایشگر بزرگ به صورت عمودی به همراه چند دکمه در قسمت زیرین آن وظیفه ارائه اطلاعات و همچنین کنترل قسمت‌های مختلف را بر عهده دارند. کیفیت متریال به کار رفته در کابین در نوع خود مطلوب به نظر می‌رسد و صندلی‌های ردیف عقب فضای کافی برای حضور سه سرنشین بزرگسال را در اختیار می‌گذارد. همچنین کاربرد هوشمندانه چرم، پارچه و قطعات پلاستیکی با ظاهر فلزی در کنار صندلی‌های جلو یکپارچه کی ام سی جی ۷ را خودرویی اسپرت و متفاوت نشان می‌دهند. درمجموع طراحی کابین نسبت به خودروهای هم‌رده موجود در بازار ما سطح بالاتر احساس می‌شود و استایل بدنه نیز به‌ویژه با توجه به لیفت بک بودن خودرو می‌تواند در قیاس با رقبا جذاب‌تر به حساب آید.