به گزارش زیرنویس، سرهنگ فیروز محمودی فرمانده انتظامی شهرستان پارس آباد روز سه شنبه افزود: به دنبال دریافت گزارش های مردمی مبنی بر اینکه چهار قاچاقچی حرفه ای و سابقه‌دار مواد مخدر در پوشش مسافر اتوبوس قصد انتقال محموله مواد مخدر از جاده سربند به پارس آباد را دارند، بررسی موضوع در دستور کار ماموران مبارزه […]

به گزارش زیرنویس، سرهنگ فیروز محمودی فرمانده انتظامی شهرستان پارس آباد روز سه شنبه افزود: به دنبال دریافت گزارش های مردمی مبنی بر اینکه چهار قاچاقچی حرفه ای و سابقه‌دار مواد مخدر در پوشش مسافر اتوبوس قصد انتقال محموله مواد مخدر از جاده سربند به پارس آباد را دارند، بررسی موضوع در دستور کار ماموران مبارزه با مواد مخدر شهرستان پارس آباد قرار گرفت.

وی گفت: با انجام بررسی‌های تخصصی و اطمینان از صحت گزارش های دریافتی پس از هماهنگی قضایی، ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان پارس آباد اقدام به کنترل خودروهای عبوری و پوشش انتظامی در محور سربند – پارس آباد کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان پارس آباد اظهار کرد: ماموران به هنگام کنترل خودروهای عبوری اتوبوس مورد استفاده سوداگران مرگ را شناسایی و توقیف و در بازرسی از این وسایل نقلیه موفق شدند، یک کیلو و ۶۹۰ گرم تریاک و ۱۹۰ گرم هروئین کشف کنند.

سرهنگ محمودی با اشاره به دستگیری چهار سوداگر مرگ، بیان کرد: متهمان دستگیر شده با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی و رسیدگی تحویل مراجع قضایی شدند.

وی با قدردانی از مشارکت مردم در مبارزه بی امان و قاطع با قاچاقچیان مواد مخدر، از تلاش ایثارگونه و جهادی و همت مسئولانه پلیس در مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر خبر داد.

وی اضافه کرد: پلیس با تمامی ناهنجاری‌ها به‌ویژه با قاچاقچیان ، توزیع کنندگان مواد مخدر و معتادان متجاهر بدون اغماض برخورد قاطع و قانونی خواهد کرد،

فرمانده انتظامی شهرستان پارس آباد ادامه داد: مردم می‌توانند هر گونه موارد مشکوک و اخبار و اطلاعات در این مورد را با شماره تلفن‌های ۱۱۰ و ۱۳۰ به پلیس اطلاع داده و همچنین هر گونه انتقادات و پیشنهادات خود را با شماره تلفن ۱۹۷ گزارش کنند.

شهرستان ۱۷۷ هزار نفری پارس‌آباد مغان در ۲۳۰ کیلومتری شمال اردبیل و در جوار مرزهای جمهوری آذربایجان واقع است.

استان اردبیل در مقایسه با دیگر مناطق کشور از نظر شیوع اعتیاد و قاچاق مواد مخدر از استان‌های نسبتا پاک بشمار می‌رود و در وضعیت سفید قرار دارد.

آمار دقیق معتادان در استان اردبیل مشخص نیست اما تخمین زده می‌شود پنج درصد جمعیت استان به نوعی با مشکلات مواد مخدر درگیر باشند.

منبع خبر: رکنـا