مس رفسنجان شگفتی‌ساز دور یک شانزدهم نهایی جام حذفی بود که با پیروزی مقابل استقلال تهران این رقیب قدرتمند را حذف و خود به مرحله بعدی رفت. مس در این مسابقه دو بار به گل رسید و اگر به هر دو گل نگاه کنید، شباهت عجیب و غریبی دارند. در هر دو گل دفاع استقلال […]

- دفاع استقلال مساوی با پنیر سوئیسی!/ اتوبوس هم از بین مدافعان آبی رد می‌شد

مس رفسنجان شگفتی‌ساز دور یک شانزدهم نهایی جام حذفی بود که با پیروزی مقابل استقلال تهران این رقیب قدرتمند را حذف و خود به مرحله بعدی رفت.

مس در این مسابقه دو بار به گل رسید و اگر به هر دو گل نگاه کنید، شباهت عجیب و غریبی دارند. در هر دو گل دفاع استقلال مثل پنیر سوئیسی فضاهای باز بسیاری داشت و مسی‌ها به راحتی از این فضا استفاده و دروازه استقلال را باز کردند.

در گل اول؛ خرید تازه مس سعید واسعی توانایی‌هایش را به رخ کشید. او استارتی زد که آرمین سهرابیان – بهترین مدافع این فصل استقلال – لااقل چند متر از او جا ماند. به خوبی پا به توپ خود را به دروازه حریف رساند و پاس آخر را هم عالی داد.

اما سوای این حرکت و سوای ضربه تماشایی گلزن اول یعنی محبی، چیزی که بیشتر به چشم آمد ضعف عجیب و ناهماهنگی خط دفاع استقلال بود. بین مدافعان کناری و مدافعان میانی و بین خود مدافعان میانی به اصطلاح فوتبالی اتوبانی بود که اتوبوس رد می‌شد!

عین این ماجرا در صحنه گل دوم هم تکرار شد. یک پاس توی عمق که تخصص خود محرم نویدکیا در زمان بازی بود، ناگهان منتظر محمد را با سید حسین حسینی تک به تک کرد و او هم با یک چیپ تماشایی دروازه استقلال را برای دومین بار باز کرد.

حالا جواد نکونام از جام حذفی کنار رفته و تنها روی لیگ باید تمرکز کند و مسلماً اولین وظیفه او و همکارانش پوشاندن این فضاهای عظیم خلا در آرایش دفاعی تیم است. استقلال با این روش دفاع کردن در ادامه لیگ کار بسیار سختی خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اولین واکنش باشگاه استقلال به شکست و حذف غیرمنتظره تیم نکونام

منبع: خبـر ورزشی