به گزارش زیرنویس به نقل از مشرق، سید حمید موسوی اظهارکرد: دلیل شنیدن صدای انفجار در سطح شهر برگزاری مانور آمادگی نیروهای نظامی و رزمایش پدافند هوایی نیروی دریایی ارتش مستقر در مجتمع بندری آستارا می باشد. وی افزود: رزمایش پدافندی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در محدوده پایگاه دریایی ارتش در آستارا از صبح […]

به گزارش زیرنویس به نقل از مشرق، سید حمید موسوی اظهارکرد: دلیل شنیدن صدای انفجار در سطح شهر برگزاری مانور آمادگی نیروهای نظامی و رزمایش پدافند هوایی نیروی دریایی ارتش مستقر در مجتمع بندری آستارا می باشد.

وی افزود: رزمایش پدافندی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در محدوده پایگاه دریایی ارتش در آستارا از صبح امروز، در محدوده شهرستان بندری مرزی آستارا آغاز شده است.

معاون سیاسی و انتظامی فرمانداری شهرستان آستارا ادامه داد: این رزمایش به منظور آمادگی هرچه بیشتر نیروهای پدافندی نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در منطقه دریایی آستارا برگزار می‌شود و در مدت برگزاری رزمایش اهداف فرضی مورد حمله پدافندی قرار می‌گیرد و صدای انفجارهای پیاپی در این شهرستان مرزی مربوط به رزمایش این نیرو است و صدای آن در بخش‌هایی از شهرستان آستارا با شدت تمام شنیده می‌شود.

موسوی با بیان اینکه ممکن است برخی از مردم شهرستان مرزی بندر آستارا از علت انفجارها خبر نداشته باشند و این موضوع موجب نگرانی آنان شود، تاکید کرد: صداهای شنیده شده در راستای برگزاری رزمایش برای سنجش آمادگی نیروهای نظامی مستقر ارتش(نیروی دریایی) است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با جمعیت حدود ۹۵ هزار نفر در غربی‌ترین نقطه استان گیلان، در فاصله نزدیک به ۱۷۳ کیلومتری رشت و همجوار با استان اردبیل و کشور جمهوری آذربایجان قرار دارد؛ این شهرستان دارای سه مرز دریایی، ریلی و بزرگراهی و فضای مناسبی برای تجارت در منطقه است.