به گزارش زیرنویس از تسنیم، علی بیت‌اللهی در خصوص آخرین روند از بررسی‌ها از فرونشست زمین در کشور اظهار کرد: به لحاظ عددی بزرگترین نرخ فرونشست با سالانه ۳۵ سانتیمتر مربوط به استان کرمان و منطقه بهرمان است. وی ادامه داد: پس از استان کرمان، البرز قرار دارد. در جنوب این استان حوالی دشت جنوب […]

- فرونشست ۳ کیلومتری در استان تهران/ این استان‌ها بیشترین فرونشست را دارند

به گزارش زیرنویس از تسنیم، علی بیت‌اللهی در خصوص آخرین روند از بررسی‌ها از فرونشست زمین در کشور اظهار کرد: به لحاظ عددی بزرگترین نرخ فرونشست با سالانه ۳۵ سانتیمتر مربوط به استان کرمان و منطقه بهرمان است.

وی ادامه داد: پس از استان کرمان، البرز قرار دارد. در جنوب این استان حوالی دشت جنوب هشتگرد یعنی از سمت شهریار به سمت غرب، سالانه ۳۲ سانتیمتر فرونشست زمین رخ می‌دهد.

رئیس بخش زلزله‌شناسی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی بیان کرد: به لحاظ وسعت و پراکندگی، خراسان رضوی ۵ برابر بیشتر مساحت سایر استان‌ها فرونشست زمین دارد.

بیت‌اللهی تصریح کرد: در حال حاضر بیشترین فرونشست به لحاظ وسعت، مربوط به استان‌های فارس، اصفهان، کرمان و تهران است.

وی ادامه داد: بیشترین فرونشست زمین در تهران مربوط به ورامین است که سالانه حدود ۱۷ سانتیمتر است. شکاف فرونشست کم‌نظیری در دنیا در این منطقه وجود دارد که حدود ۳ کیلومتر از معین‌ آباد تا جاده گرمسار به قم است.

۲۳۳۲۳۳

منبع: خبـرآنلاین