وقتی تیمی شکست می‌خورد، کل اعضای آن تیم به یک اندازه ایراد دارند و مقصر هستند. در رشته‌های تیمی هیچ وقت نمی‌توان پیروزی یا شکست را به حساب یک بازیکن گذاشت، اگرچه بازیکن تمام کننده زحمات دیگران خود به خود بیشتر به چشم می‌آید. درست به همین دلیل در فوتبال همه دوست دارند گل بزنند […]

- بدشانسی یک استقلالی؛ او خودش پنالتی گرفت و بهترین بود اما...

وقتی تیمی شکست می‌خورد، کل اعضای آن تیم به یک اندازه ایراد دارند و مقصر هستند. در رشته‌های تیمی هیچ وقت نمی‌توان پیروزی یا شکست را به حساب یک بازیکن گذاشت، اگرچه بازیکن تمام کننده زحمات دیگران خود به خود بیشتر به چشم می‌آید.

درست به همین دلیل در فوتبال همه دوست دارند گل بزنند چون گل نتیجه مسابقه را تعیین می‌کند و به همین دلیل است که مدافعان در همه جای دنیا تمایل به گلزنی دارند. خیلی از مدافعان روی ضربات ایستگاهی به صورت ویژه تمرین می‌کنند. آنها که سرزن هستند جلو می‌کشند و آنها که ارسال‌های خوبی دارند پشت کاشته‌ها می‌ایستند.

همین حالا در استقلال بهترین گلزن این تیم یک مدافع است که به خاطر زدن ضربات پنالتی به این آمار خوب رسیده، پس عجیب نیست که صالح حردانی اصرار داشت که خودش ضربه پنالتی را بزند. حالا استقلال برابر مس رفسنجان شکست خورده و از گردونه جام حذفی بیرون رفته است. آنها که دنبال مقصر می‌گردند انگشت را به سمت صالح حردانی می‌گیرند در حالی که هر کس جای او بود دوست داشت پنالتی را بزند.

اگر به چند ثانیه قبل از این صحنه نگاه کنید متوجه می‌شوید که خود صالح حردانی نقش اصلی را در گرفتن این پنالتی داشت. او ارسال کرد و روی مرادمند دیگر مدافع تیم خطا شد. در غیاب آرتور کوین یامگا که پنالتی زن اول استقلال است، همه بازیکنان به یک اندازه می‌خواستند شانس خود را برای زدن ضربه پنالتی امتحان کنند.

در این گونه مواقع مربی چاره‌ای ندارد جز اعتماد به بازیکنی که اعتماد به نفس بیشتری دارد و خود کاندیدای زدن ضربه پنالتی می‌شود. حال تصور کنید آن بازیکن در تمرینات بهترین ضربات را می‌زند و به گواه همه یک پنالتی زن قهار است.

تا همین جا هم دلایل برای اینکه صالح حردانی پشت توپ بایستد کافیست اما شاید یک دلیل دیگر این پرونده را ببندد. به بازی قبل نگاه کنید که استقلال مقابل سپاهان بازی بزرگ فصل را پیروز شد، در آن مسابقه صالح حردانی ستاره زمین بود و کاری کرد که مربیان سپاهان مجبور شدند میلاد زکی‌پور را از زمین بیرون بکشند.

در این بازی و بعد پنالتی هم حردانی بارها نفوذ کرد و یک پاس گل عالی هم داد که هدر رفت. او آشکارا قصد جبران داشت اما در همان لحظه هم وقتی بازیکنی با آن شرایط روحی و این شرایط آمادگی جسمی خودش پنالتی می‌گیرد، خیلی طبیعی است که خودش پشت توپ بایستد. حالا آن پنالتی گل نشده و استقلال شکست خورده اما انصاف نیست که تقصیر را گردن صالح حردانی بیندازیم.

بیشتر بخوانید: پیامد حذف آبی‌ها از جام حذفی؛ ارزش این بازیکن استقلال بیش از پیش نمایان شد

منبع: خبـر ورزشی