معرفی بهترین برندهای کود فسفات در ایران و جهان
معرفی بهترین برندهای کود فسفات در ایران و جهان

افرادی که در در حوزه کشت محصولات زراعی و باغی فعالیت می‌کنند، همیشه با چالش‌هایی دررابطه‌با تهیه کود کشاورزی مناسب جهت تامین نیاز گیاهان مواجه هستند که با توجه به وجود برندهای مختلف در بازار، انتخاب بین آن‌ها کمی دشوار است. فسفات به‌عنوان یکی از مهم‌ترین کودهایی به‌شمار می‌رود که در افزایش مقاومت گیاه و […]

معرفی بهترین برندهای کود فسفات در ایران و جهان

افرادی که در در حوزه کشت محصولات زراعی و باغی فعالیت می‌کنند، همیشه با چالش‌هایی دررابطه‌با تهیه کود کشاورزی مناسب جهت تامین نیاز گیاهان مواجه هستند که با توجه به وجود برندهای مختلف در بازار، انتخاب بین آن‌ها کمی دشوار است.

فسفات به‌عنوان یکی از مهم‌ترین کودهایی به‌شمار می‌رود که در افزایش مقاومت گیاه و رشد بهتر آن تاثیرگذار است که با درصدهای مختلفی از عناصر مفید و با برندهای متنوع به بازار عرضه می‌شود.

انواع کودهای فسفات که نیاز گیاه را برآورده می کنند

برای پرورش گیاهان مرغوب و سالم باید عناصر مختلفی را در طول دوران رشد برای آن‌ها فراهم کرد که دراین‌بین فسفات این قابلیت را دارد تا به افزایش روند رشد محصولات کشاورزی کمک کند.

با استفاده از این ماده می‌توان میزان بازدهی محصولات باغی و کشاورزی را تا حد قابل قبولی افزایش داد که به‌طور معمول در انواع مختلفی تولید و عرضه می‌شود که مهم‌ترین نمونه‌های کود فسفات شامل موارد زیر است.

کود اوره فسفات

این محصول از ترکیب ۱۷درصد ازت به‌صورت آمونیوم و اوره در کنار ۴۴درصد فسفات به‌دست می‌آید که به‌منظور جبران کمبود گیاه به این عناصر مورد استفاده قرار می‌گیرد و دارای خواص اسیدی است.

کود اوره فسفات در جذب ریزمغذی‌هایی مانند روی، منگنز، آهن و مس در خاک تاثیرگذار است و یکی از محصولاتی محسوب می‌شود که برای دوره ابتدایی رشد بسیار مناسب خواهد بود.

کمک به توسعه ریشه، امکان حل‌شدن در آب، قابلیت استفاده در خاک‌های قلیایی و آهکی و بهبود رشد گیاه از سری مزایایی است که می‌توان برای این نوع کود کشاورزی در نظر گرفت.

معرفی بهترین برندهای کود فسفات در ایران و جهان

کود مونو پتاسیم فسفات

این محصول که با عنوان دی هیدروژژن پتاسیم فسفات نیز شناخته می‌شود که با برخوداری از مقدار زیادی فسفر و پتاسیم این امکان را فراهم می‌کند تا مواد مغذی مورد نیاز گیاه به‌خوبی تامین شود.

تنظیم روزنه‌های گیاه به‌منظور نگهداری آب، تسریع فرایند فتوسنتز، توسعه مناسب ریشه و امکان جذب مواد مغذی به‌عنوان مهم‌ترین تاثیراتی هستند که کود مونو پتاسیم فسفات برروی گیاهان دارد‌.

امکان استفاده از این محصول در تمامی شرایط کشت باغی، زراعی و گلخانه‌ای وجود دارد که به‌طور معمول مصرف آن در اوایل دوره رشد برای گیاهان مفیدتر است که می‌توان به‌صورت محلول‌پاشی یا همراه با آبیاری از این ماده استفاده کرد.

کود مونو آمونیوم فسفات

یکی دیگر از انواع کود کشاورزی که برای برطرف‌کردن نیاز گیاهان کاربرد زیادی دارد، با نام مونو آمونیوم فسفات (MAP) شناخته می‌شود که حاوی مقادیر مختلفی از فسفر و نیتروژن است.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که باعث می‌شود تا کود مونو آمونیوم فسفات برای کاربرد در خاک‌های خنثی و محیط‌هایی با میزان PH بالا گزینه مناسبی به‌نظر برسد، خاصیت اسیدی متوسط آن است.

مواردی که به آن‌ها اشاره شد، از مهم‌ترین نمونه‌های کود فسفات هستند که با توجه به وجود برندهای مختلف در بازار بهتر است اطلاعاتی دراین‌خصوص داشته باشید، به همین دلیل در ادامه به معرفی بهترین برندها می‌پردازیم.

بهترین برندهای کود فسفات را بشناسید

درحال‌حاضر شرکت‌های زیادی درزمینه تولید کود کشاورزی مشغول به فعالیت هستند که محصولاتی را با درجه کیفی مختلف در اختیار کشاورزان قرار می‌دهند، این تولیدات شیمیایی معمولا ازنظر قیمت نیز با هم تفاوت دارند.

به‌طور کلی انواع مختلف کودهایی که در باغ‌ها و مزارع مورد استفاده قرار می‌گیرند، شامل برندهای ایرانی و خارجی هستند که کشاورزان، باغداران و صاحبان گلخانه‌ها باید متناسب با نوع نیاز گیاه، محصولی را انتخاب کننند که بهترین کارایی را داشته باشد و به رشد گیاه کمک کند.

شناخت بهترین با برندهای خارجی کود فسفات

برای آن دسته از افرادی که برای بهبود رشد و عملکرد محصولات زراعی، باغی و گلخانه‌ای به‌دنبال استفاده از کود کشاورزی خارجی هستند، می‌توان برندهای زیر را نام برد که در ایران نمایندگی معتبر دارند:

  • آنورل: این شرکت که در کشور بلژیک قرار دارد، یکی از برندهای مطرح در سطح جهان است که با استفاده از فناوری‌های نوین و پیشرفته، کودهایی با عملکرد عالی را تولید می‌کند که کم‌ترین آسیب زیست‌محیطی را به‌دنبال دارند.کود اوره فوس آنورل و همچنین مونوفوس آنورل یکی محصولات پر طرفدار این شرکت محسوب می شود.

زایز، فلیکسپر،  فرمولایت، زیگلر و هیلوپتاس نیز از دیگر برندهای مطرح کود فسفات در سطح جهان هستند که کیفیت و کارایی بسیار خوبی دارند.

با کمک کودیاب به راحتی بهترین برندهای کود کشاوری را بخرید

در سامانه کودیاب اطلاعات جامعی از تمام کودهای موجود در بازار ایران در اختیار کاربران قرار می‌گیرد تا افراد بتوانند با مقایسه قیمت و کیفیت برندهای داخلی و خارجی، خرید خوبی داشته باشند.

در این سامانه می‌توانید بیش از ۱۰هزار محصول ثبت‌شده را مشاهده کنید که به‌صورت مداوم درحال به‌روزرسانی است و به شما این امکان را می‌دهد تا به جدیدترین و بهترین محصولات بازار کود دسترسی داشته باشید.

معرفی بهترین برندهای کود فسفات در ایران و جهان

جمع‌بندی

درصورتی‌که برای افزایش رشد، توسعه ریشه گیاهان و بالابردن مقاومت آن‌ها در برابر عوامل آسیب‌رسان نیاز به استفاده از کود کشاورزی فسفات داشته باشید، می‌توانید با استفاده از وب سایت کودیاب متناسب با نوع نیاز گیاه از میان برندهای مختلف ایرانی و خارجی، محصول مورد نظرتان را انتخاب کنید. هرکدام از این محصولات دارای عملکرد و کیفیت مختص به خود هستند.

منبع: اطلاعات انلاین