رژیم اسرائیل بامداد امروز چهارشنبه مناطق جبالیا، النصیرات و دیر البلح را هدف حملات هوایی خود قرار داد که در اثر آن تعدادی شهید و زخمی شدند که با احتساب این افراد، شمار شهدای غزه از ابتدای جنگ به ۳۰۶۳۵ نفر افزایش یافت. رژیم اسرائیل علی رغم درخواست‌ها از سوی جوامع جهانی و منطقه‌ای همچنان […]

رژیم اسرائیل بامداد امروز چهارشنبه مناطق جبالیا، النصیرات و دیر البلح را هدف حملات هوایی خود قرار داد که در اثر آن تعدادی شهید و زخمی شدند که با احتساب این افراد، شمار شهدای غزه از ابتدای جنگ به ۳۰۶۳۵ نفر افزایش یافت.

رژیم اسرائیل علی رغم درخواست‌ها از سوی جوامع جهانی و منطقه‌ای همچنان به حملات خود ادامه می‌دهد و طی بامداد امروز از بیم ملتهب شدن اوضاع در کرانه باختری در ماه رمضان آتی، به مناطقی در رام الله، قلقیلیه، جنین یورش برد و شماری از فلسطینیان را بازداشت کرد.

مهمترین تحولات یکصد و پنجاه و دومین روز «طوفان الاقصی» را در ادامه دنبال کنید:

بیانیه مشترک استرالیا و آس آن: از وضعیت فاجعه بار غزه پس از هفتم اکتبر، نگران هستیم

استرالیا و گروه آ سه آن در بیانیه مشترک: بر نگرانی خود از وضعیت فاجعه بار نوار غزه پس از هفتم اکتبر، تاکید می‌کنیم.

از ماموریت آنروا ( آژانس امدادرسانی و کاریابی آوارگان فلسطینی) حمایت می‌کنیم.

ادعای منابع دیپلماتیک: آمریکا پیش نویس قطعنامه آتش بس ۶ هفته ای را توزیع کرد

یک رسانه عربی به نقل از منابع دیپلماتیک مدعی شد که آمریکا پیش نویس قطعنامه ای را در شورای امنیت توزیع کرده که از برقراری آتش بس به مدت ۶ هفته حمایت می کند.

به گفته این منابع، پیش نویس قطعنامه آمریکا خواستار آزادی تمام گروگانها پس از موافقت همه طرفهاست.

از سوی دیگر آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در گفتگو با همتای قطری خود، تلاشها برای آزادی اسرا را بررسی و مدعی شد که واشنگتن از مسیری که منتهی به تشکیل دولت فلسطینی با تضمینهای امنیتی برای اسرایئل باشد، حمایت می کند.

عقب نشینی نتانیاهو از اعمال محدودیت برای ورود به مسجد الاقصی در طول ماه رمضان

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اسرائیل اعلام کرد، این رژیم قصد ندارد محدودیتی برای ورود مسلمانان به مسجد الاقصی در طول ماه رمضان ایجاد کند.

در هفته‌های اخیر ایتامار بن گویر، وزیر افراطی امنیت داخلی خواستار محدود شدن ورود مسلمانان به مسجد الاقصی در طول ماه رمضان شده بود و برخی رسانه‌ها از تصویب این محدودیت‌ها در کابینه رژیم صهیونیستی خبر داده بودند.

حملات توپخانه‌ای ارتش رژیم صهیونیستی به دیرالبلح

ارتش رژیم صهیونیستی، مناطق شرقی و شمال شرقی دیرالبلح در نوار غزه را گلوله باران کرد.

حماس: برای توقف تجاوزات دشمن انعطاف پذیری نشان می‌دهیم/ اشغالگران کارشکنی می‌کنند

جنبش حماس: انعطاف پذیری مطلوب را برای  دستیابی به توافق برای توقف تجاوزگری به ملت خود نشان دادیم، اما اشغالگران  همچنان کارشکنی می کند.

به گفتگو از طریق برادران میانجی با هدف دستیابی به توافقی که خواسته‌های مردم و منافع آنها را محقق کند، ادامه خواهیم داد.

بر آتش بس دائم، بازگشت آوارگان و عقب نشینی اشغالگران از نوار  غزه تاکید می‌کنیم.

سازمان همکاری اسلامی خواستار آتش بس فوری در غزه شد

وزیران خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در نشست جده خواستار آتش بس فوری در غزه شد. در بیانیه پایانی این نشست آمده،  «ما درباره خطر ادامه جنایت نسل‌کشی و پاکسازی قومی در غزه هشدار می‌دهیم».

مقاومت اسلامی عراق از حمله پهپادی به فرودگاه حیفای اشغالی خبر داد

مقاومت اسلامی عراق اعلام کرد که با پهپادهایی، سه شنبه شب (دیروز) نیروگاه برقی در فرودگاه حیفا واقع در شمال اراضی اشغالی را هدف قرار داده است.

حمله موشکی و پهپادی یمن به ناوشکن‌های آمریکا

 سخنگوی نیروهای مسلح یمن از عملیات موشکی و پهپادی این کشور علیه ناوشکن‌های آمریکا در دریای سرخ خبر داد.

حزب الله از شهادت رزمنده خود خبر داد

جنبش حزب الله لبنان از شهادت یکی از رزمندگان خود به‌ نام «حسن علی حسین» در حمله رژیم اسرائیل و در راه قدس  خبر داد.

بمباران شمال و مرکز نوار غزه

جنگنده های رژیم اسرائیل منطقه جبالیا واقع در شمال و اردوگاه النصیرات و دیر البلح واقع در مرکز نوار غزه را بامداد امروز چهارشنبه به شدت بمباران کردند.

حزب الله شهرک «آویویم» را هدف قرار داد

حزب الله لبنان طی بیانیه‌ای بامداد امروز چهارشنبه اعلام کرد که شهرک صهیونیست نشین آویویم را با سلاح مناسب هدف قرار داده است.

عقب نشینی نتانیاهو از پیشنهاد وزیر افراطی در مورد مسجد الاقصی

ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم اسرائیل در واکنش به اظهارات نخست وزیر این رژیم گفت که این تصمیم می‌تواند «شهروندان اسرائیل» را به خطر بیندازد.

نتانیاهو دیروز سه شنبه گفت که قصد دارد هفته اول ماه مبارک رمضان به نمازگزاران فلسطینی همانند تعداد سال‌های قبل اجازه ورود به مسجد الاقصی را دهد.

هفته‌های گذشته ایتامار بن گویر از کابینه خواسته بود ماه مبارک امسال اجازه ورود هیچ فلسطینی را به مسجد الاقصی ندهد و نتانیاهو با این پیشنهاد و خواسته وزیر افراطی و نژادپرستش موافقت کرده بود.

سنتکام عملیات موشکی و پهپادی ارتش یمن را تأئید کرد

 فرماندهی ستاد مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام) حمله موشکی و پهپادی ارتش یمن را  تأکید کرد و مدعی شد که یک فروند موشک بالستیک و سه پهپاد را که از مناطق تحت کنترل ارتش یمن به سمت دریای سیاه سرخ پرتاب شده بود، رهگیری و منهدم کرده است.

بنا بر بیانیه سنتکام، این موشک‌ها و پهپادها به سمت ناوشکن کارنی شلیک و ارسال شده بود.

شهادت ۳ فلسطینی در مرکز غزه

بمباران منطقه دیرالبلح در مرکز نوار غزه تا این لحظه منجر به شهادت سه غیر نظامی شده است.

منبع خبر: رکنـا