به گزارش زیرنویس، سرهنگ امیرحسین سلیمانی رئیس پلیس فتا استان فارس بیان کرد: در پی شکایت شهروند شیرازی مبنی بر کلاهبرداری از وی به بهانه دریافت وام، رسیدگی به موضوع به ‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت. وی ادامه داد: شاکی در اظهارات خود بیان داشت در یکی از سایت‌های مجازی با آگهی دریافت […]

به گزارش زیرنویس، سرهنگ امیرحسین سلیمانی رئیس پلیس فتا استان فارس بیان کرد: در پی شکایت شهروند شیرازی مبنی بر کلاهبرداری از وی به بهانه دریافت وام، رسیدگی به موضوع به ‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی ادامه داد: شاکی در اظهارات خود بیان داشت در یکی از سایت‌های مجازی با آگهی دریافت وام قرض الحسنه از سوی فردی به هویت نامعلوم آشنا شده و با اعتماد بی‌جا، غافل از نیات شوم این مجرم، برای دریافت وام قرض الحسنه مبلغ یک میلیارد ریال را به حساب وی طی چندین مرحله واریز و پس از آن فرد آگهی دهنده دیگر پاسخگو تماس‌های من نبود.

رئیس پلیس فتا استان ادامه داد: کارشناسان با اقدامات فنی و شیوه و شگردهای خاص پلیسی، متهم به هویت معلوم را شناسایی و با هماهنگی قضایی در یکی از محلات شیراز دستگیر کردند.

این مقام انتظامی بیان داشت: فرد مذکور با فریب قربانی به بهانه دریافت وام بدون سپرده گذاری و در کمترین زمان ممکن، از قربانی خود پیش پرداخت گرفته و مبلغ اخذ شده را در کارت‌های اجاره‌ای به گردش درآورده تا رد پای خود را مخفی نگه دارد.

سرهنگ “سلیمانی” به شهروندان توصیه کرد: در مواجهه با پیشنهادات دریافت شده در فضای سایبری دقت نظر داشته و لازم به یادآوری است که استعلام دریافت وام توسط بانک‌های عامل بوده و همچنین کاربران گرامی با صیانت از مدارک هویتی خود راه ورود مجرمین به مقاصد کلاهبردارانه و پولشویی را مسدود نمایند.

رئیس پلیس فتا استان فارس خاطر نشان کرد: هموطنان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir (بخش ارتباطات مردمی) و یا از طریق شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ با ما در‌ میان بگذارند.

منبع خبر: رکنـا