به گزارش زیرنویس به نقل از وبگاه عربی ۲۱، «مهدی حسن» مجری آمریکایی تاکید کرد: سخنگوهای دوایر سیاسی و نظامی اسرائیل در جریان جنگ غزه دروغ‌های متعددی گفتند که هفت دروغ در میان آنها بسیار مهم‌تر هستند. ناقض آتش‌بس چه کسی بود؟ وی در ادامه این دروغ‌ها را به صورت ذیل برشمرد: دروغ نخست آنها […]

به گزارش زیرنویس به نقل از وبگاه عربی ۲۱، «مهدی حسن» مجری آمریکایی تاکید کرد: سخنگوهای دوایر سیاسی و نظامی اسرائیل در جریان جنگ غزه دروغ‌های متعددی گفتند که هفت دروغ در میان آنها بسیار مهم‌تر هستند.

ناقض آتش‌بس چه کسی بود؟

وی در ادامه این دروغ‌ها را به صورت ذیل برشمرد: دروغ نخست آنها این بود که حماس با اجرای عملیات طوفان الاقصی، آتش بس در نوار غزه را نقض کرده است. این در حالی است که این اظهارات دروغ بزرگی است، چون ارتش رژیم صهیونیستی پیش از عملیات هفتم اکتبر حماس، بارها غزه را هدف بمباران قرار داده و همچنین بیش از ۲۳۰ فلسطینی در کرانه باختری را به شهادت رسانده بود؛ در واقع این اسرائیل بود که آتش بس را پیش از عملیات طوفان الاقصی نقض کرده بود.

آزادی اسرای اسرائیلی؛ اولویت دروغین!

وی ادامه داد: دروغ دوم این است که اولویت ارتش اسرائیل آزادسازی اسرا در نوار غزه است، واقعیت این است که این مساله برای آنها اولویت ندارد و تعداد زیادی از اسرای اسرائیلی در غزه از سوی نیروهای ارتش اسرائیل در جریان بمباران، تیراندازی‌ها و منفجر کردن منازل کشته شده اند.

سر بریدن نوزادان؛ قاتل کودکان کیست؟

وی دروغ سوم اسرائیل را سربریدن ۴۰ نوزاد از سوی نیروهای قسام دانست و گفت: اسرائیل در سطح وسیعی این دروغ را ترویج می‌کرد اما مدرکی در این باره ارائه نکرد، این در حالی است که ما شاهد شهادت صدها کودک فلسطینی از سوی ارتش اسرائیل در نوار غزه هستیم.

دروغ‌های هفت‌گانه رژیم صهیونیستی درباره جنگ غزه

مرکز فرماندهی حماس در بیمارستان الشفا

وی افزود: آنها همچنین دروغ وجود مرکز فرماندهی حماس در زیر بیمارستان الشفا را تولید کردند که چهارمین دروغ بزرگ آنها است. وقتی به بیمارستان حمله کردند و به اتاق زیرزمین رسیدند، آژانس‌های بین المللی فاش کردند که این مرکز فرماندهی و کنترل نیست و هیچ مدرکی دال بر اینکه مرکز وابسته حماس باشد، در آن وجود ندارد.

آمارهای جنگ غزه

وی خاطرنشان کرد: سخنگوی ارتش اسرائیل گفته که نمی‌توان به آمارهای وزارت بهداشت فلسطین که توسط حماس اداره می‌شود اعتماد کرد که این پنجمین دروغ آنهاست. روزنامه نگاران و تحلیلگران اسرائیلی منبع موثقی غیر از وزارت بهداشت فلسطین در غزه پیدا نکردند و معروف ترین روزنامه‌های عبری این منبع را مورد توجه قرار می‌دهند.

قحطی در غزه

مجری آمریکایی در ادامه تاکید کرد: دروغ ششم ادعای اسرائیل مبنی بر عدم وقوع قحطی در غزه است که براساس گزارش‌های بین المللی درباره وضعیت گرسنگی فلسطینیان، این ادعا دروغین است.

رأی به حماس

 دروغ هفتم تل آویو این است که ساکنان غزه به دلیل رأی دادن به حماس کشته می‌شوند! این در حالی است که اکثر جوانان غزه حتی در انتخاباتی که آخرین بار حدود ۲۰ سال پیش برگزار شد، شرکت نکردند و بسیاری از آنها حتی متولد هم نشده بودند! وی تاکید کرد که اسرائیل و حامیان آن در غرب همچنان به نشر دروغ‌های شرم آور در سراسر جهان ادامه می‌دهند.

منبع: مـهر