به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس استان همدان، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان گفت: مجموع مساحت شهرک ها و نواحی صنعتی استان پیش از دولت سیزدهم سه هزار هکتار بود در حالی که تنها امسال ۷۰۰ هکتار به وسعت نواحی و شهرک‌های صنعتی دیار هگمتانه افزوده شده است. مصطفی حقیقی که در آیین تجلیل […]

- بزرگترین شهرک صنفی کشور در همدان احداث می‌شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس استان همدان، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان گفت: مجموع مساحت شهرک ها و نواحی صنعتی استان پیش از دولت سیزدهم سه هزار هکتار بود در حالی که تنها امسال ۷۰۰ هکتار به وسعت نواحی و شهرک‌های صنعتی دیار هگمتانه افزوده شده است.

مصطفی حقیقی که در آیین تجلیل از واحدهای صنعتی، معدنی و خدماتی سبز همدان سخن می‌گفت خاطرنشان کرد: با حمایت های دولت سیزدهم، توسعه شهرک های صنعتی، فناوری و صنفی در همدان در دولت سیزدهم شتاب گرفته است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان اظهار داشت: امیدواریم تا پایان دولت سیزدهم وسعت نواحی و شهرک های صنعتی به چهار هزار و ۵۰۰ هکتار برسد یعنی در دولت سیزدهم با اضافه شدن یک هزار و ۵۰۰ هکتار به عرصه های صنعتی، به میزان ۵۰ درصد، ۴۵ سال گذشته نواحی صنعتی افزایش یابد.

وی با اشاره به احداث بزرگترین شهرک صنفی کشور در همدان گفت: وسعت این شهرک صنفی حدود ۸۰ هکتار است که با راه اندازی آن یکی از معضلات اساسی شهر همدان رفع و این محل جایگاه خاصی برای تعاملات صنفی خواهد شد.

حقیقی اضافه کرد: ایجاد یک شهرک صنفی ۲۰۰ هکتاری نیز در شهرستان همدان مصوب شده و تا پایان سال نیز یک شهرک صنفی در ملایر راه اندازی می شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان بیان کرد: امروز حضور تیم اقتصادی استان در اداره محیط زیست نشان دهنده این است که تفکر توسعه صنعتی استان به طور کامل همراه و همگام با معیارهای حفظ محیط زیست است در این راستا دولت و از جمله شرکت شهرک ها دنبال استقرار و توسعه صنایع پاک و با فناوری بالاست.

حقیقی گفت: ۳۰ شهرک و ناحیه صنعتی در همدان فعال هستند که نزدیک ۹ شهرک صاحب تصفیه خانه است و در طول شبانه روز هفت هزار متر مکعب تصفیه صورت می گیرد و در این باره جزو پنج استان اول کشور هستیم که نشان می دهد رویکرد دولت مبنی بر توسعه متوازن با رویکرد محیط زیستی در استان جاری و عملیاتی شده است.

وی یادآور شد: پیشتر از سازمان محیط زیست به عنوان مانع تولید یاد می شد اما امروز در مجموعه محیط زیست تفکر همراهی حاکم است.

وی افزود: امسال با همراهی سازمان محیط زیست ۲ شهرک و ناحیه صنعتی در استان اضافه شد که رتبه اول کشور را در این زمینه داریم.

۴۶

منبع: خبـرآنلاین