تنها شرکتی که می‌تواند اپل را شکست دهد!
تنها شرکتی که می‌تواند اپل را شکست دهد!

به گزارش اطلاعات آنلاین به نقل از بیزینس اینسایدر، مینگ چی کو، تحلیلگر مشهور اپل، در پستی در شبکه ایکس نوشت: اگر اپل امسال نتواند خدمات هوش مصنوعی مولد را راه اندازی کند که بهتر از انتظارات بازار باشد، ارزش بازار انویدیا به احتمال زیاد از اپل پیشی خواهد گرفت. شکاف بین اپل و انویدیا […]

تنها این شرکت است که می‌تواند اپل را شکست دهد

به گزارش اطلاعات آنلاین به نقل از بیزینس اینسایدر، مینگ چی کو، تحلیلگر مشهور اپل، در پستی در شبکه ایکس نوشت: اگر اپل امسال نتواند خدمات هوش مصنوعی مولد را راه اندازی کند که بهتر از انتظارات بازار باشد، ارزش بازار انویدیا به احتمال زیاد از اپل پیشی خواهد گرفت.

شکاف بین اپل و انویدیا در حال کاهش است زیرا سرمایه گذاران برای خرید سهام انویدیا که بر بازار پررونق نیمه هادی‌های هوش مصنوعی تسلط دارد، هجوم برده‌اند.

گفتنی است سهام انویدیا در سال گذشته ۲۶۰ درصد رشد داشت و ارزش بازار آن را روز سه شنبه به ۲.۰۶ تریلیون دلار  رسید.

هم زمان، اپل تنها با ارائه ۱۳ درصد سود به رقم ۲.۷۸  تریلیون دلار رسید.

یکی از دلایل کلیدی که ممکن است اپل نیاز داشته باشد تا تلاش‌های هوش مصنوعی خود را افزایش دهد، مشکلات فروش آیفون است. طبق گفته « کو»، انتظار می‌رفت بین ۲۲۰ تا ۲۲۵ میلیون دستگاه در سال ۲۰۲۴ عرضه شوداما ممکن است تا پایان سال به ۲۰۰ میلیون دستگاه هم نرسد.

به گفته تحلیلگران، اپل باید خدمات GenAI را به زودی عرضه کند – در غیر این صورت خطر پیشی گرفتن انویدیا از نظر ارزش وجود دارد.

این پیش بینی در حالی صورت می گیرد که اپل با کاهش فروش آیفون در چین مواجه شده است.

منبع: اطلاعات انلاین