به گزارش خبرنگار مهر، داود شایقی عصر پنجشنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اردبیل، اظهار کرد: اعتبار مصوب راه آهن اردبیل در سال‌جاری ۷۲۰ میلیارد تومان بوده که در این مدت ۸۳ درصد بیشتر از سهم مصوب برای این طرح ریلی سخت و دشوار تأمین اعتبار شده است. وی به برگزاری یازدهمین جلسه […]

به گزارش خبرنگار مهر، داود شایقی عصر پنجشنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اردبیل، اظهار کرد: اعتبار مصوب راه آهن اردبیل در سال‌جاری ۷۲۰ میلیارد تومان بوده که در این مدت ۸۳ درصد بیشتر از سهم مصوب برای این طرح ریلی سخت و دشوار تأمین اعتبار شده است.

وی به برگزاری یازدهمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اشاره کرد و گفت: از ابتدای امسال و بر اساس سند آمایش استان و همچنین سند توسعه شهرستان‌ها طرح‌های اولویت‌دار تعریف شده تا تزریق منابع را برای این پروژه‌ها انجام دهیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل تصریح کرد: ۴۷ پروژه مهم استان به صورت ملی و به عنوان طرح‌های پیشران مورد حمایت و پشتیبانی هستند که اصلی‌ترین این پروژه‌ها راه آهن و باند دوم راه‌ها است.

شایقی افزود: از محل ردیف بودجه ملی ۲ هزار و ۷۴۰ میلیارد تومان منابع به استان اختصاص یافته و ما به صورت هفتگی با حضور در سازمان برنامه و بودجه تلاش می‌کنیم تا جذب اعتبارات را از ردیف‌های ملی افزایش دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: هفته گذشته یک‌هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان از این منابع به استان تخصیص پیدا کرد تا بخشی از این اعتبارات به راه آهن و بخش دیگری نیز به توسعه راه‌های استان اختصاص یابد.

شایقی اضافه کرد: در کنار تکمیل و افتتاح راه آهن در سه ماهه اول سال آینده توسعه بزرگراه‌ها نیز جز اولویت‌های اصلی است که از پارس‌آباد تا سربند و سربند تا سه راه مشگین‌شهر، از مشگین‌شهر به اردبیل، بیله‌سوار به گرمی، گرمی به رضی، امیرکندی و در جنوب استان نیز دیگر طرح‌ها و پروژه‌های راهداری با قوت و قدرت در حال اجرا است.

وی بیان کرد: تونل اسالم در خلخال و حیران در محور نمین به پارس‌آباد در مرحله اجرا است که امیدواریم سال آینده تونل دوم حیران به بهره‌برداری رسیده و بار ترافیکی این مسیر کاهش پیدا کند.

شایقی در ادامه سخنان خود یادآور شد: با اتصال محورهای مواصلاتی استان به بزرگراه‌های کشور امکان تردد ایمن و راحت را برای مسافران و گردشگران شاهد خواهیم بود.

دبیر شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان تصریح کرد: برای تکمیل سدهای گیوی، عنبران، هشتجین، عمارت و خداآفرین و پایاب آنها نیز اعتبارات خوبی به استان تزریق شده تا شاهد بهره‌برداری از این طرح‌های زیربنایی باشیم.

وی گفت: طرح‌های آبرسانی و فاضلاب نیز در شهرهای مختلف استان در حال اجرا است که تخصیص اعتبارات نیز برای این پروژه‌ها انجام شده است.

شایقی از سرعت گرفتن احداث تالار شهر اردبیل و پیشرفت مطلوب آن در سال آینده خبر داد و افزود: از محل اعتبارات استانی نیز برای تکمیل مجتمع‌های آبرسانی روستایی و عشایری بهره خواهیم برد تا روستاییان و عشایر از آب پایدار و سالم بهره‌مند شوند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل به تخصیص اعتبارات مناسب در حوزه هزینه‌ای برای پرداخت حقوق اسفندماه کارکنان و مزایا و معوقات آنها اشاره کرد و ادامه داد: در برخی از ادارات پرداخت رفاهی و اضافه کار با تأخیر و تعلل روبه‌رو شده که با این تزریق منابع امیدواریم در هفته آینده کارکنان شاغل در ادارات استان اردبیل با جیب پر به خانه‌های خود بروند.

منبع: مـهر