افتتاح ‌مجموعه “کشت و صنعت تخته فشرده پاک چوب” در سفر رئیسی به خوزستان
افتتاح ‌مجموعه “کشت و صنعت تخته فشرده پاک چوب” در سفر رئیسی به خوزستان

تسنیم نوشت: آیت الله رئیسی در نخستین برنامه سفر خود به خوزستان بعد از ورود از طریق فرودگاه دزفول در محل مجموعه صنعتی پاک چوب شهرستان شوش حضور یافت و در گفت و گو با مدیریت این مجموعه مسائل و مشکلات آنها را جویا شد. براساس این گزارش، در این بازدید که وزیر جهاد کشاورزی،‌ […]

- افتتاح ‌مجموعه "کشت و صنعت تخته فشرده پاک چوب" در سفر رئیسی به خوزستان

تسنیم نوشت: آیت الله رئیسی در نخستین برنامه سفر خود به خوزستان بعد از ورود از طریق فرودگاه دزفول در محل مجموعه صنعتی پاک چوب شهرستان شوش حضور یافت و در گفت و گو با مدیریت این مجموعه مسائل و مشکلات آنها را جویا شد.

براساس این گزارش، در این بازدید که وزیر جهاد کشاورزی،‌ نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، استاندار خوزستان و جمعی از مدیران حضور داشتند، ‌رئیس جمهور با کارکنان و کارگران این مجموعه دیدار کرد.

افتتاح مجموعه صنعتی پاک چوب

رئیس جمهور در ادامه مجموعه کشت و صنعت تخته فشرده پاک چوب خوزستان را با سرمایه گذاری ۶۶ میلیارد ‌به بهره‌برداری رساند؛ این مجموعه به صورت مستقیم و پایدار برای ۷۰۰ نفر در استان خوزستان اشتغال ایجاد می‌کند.

رئیس جمهور که به همراه وز‌رای صمت و جهادکشاورزی در این کارخانه حاضر شده بود با اشاره به ایجاد یک هزار فرصت شغلی مستقیم در این شرکت، کمک به افزایش تعداد خطوط تولیدی ، افزایش ظرفیت اشتغال این کارخانه از یک به ۱۰ هزار فرصت شغلی و همچنین تکمیل زنجیره تولید صنایع مرتبط با ام دی اف در این کارخانه را با اهمیت عنوان که در این خصوص به وزرای صمت و جهاد کشاورزی دستورات ویژه ای داد.

مجموعه کشت و صنعت تخته فشرده پاک چوب خوزستان با ایجاد جنگل درختان (اکالیپتوس) به مساحت ۵۵۰ هکتار در شهرستان شوش و ایجاد کارخانه ام‌دی‌اف خام و محصولات مرتبط برای ایجاد زنجیره کامل تأمین تولید از کاشت بذر تا نهال و کاشت درخت و پس از آن تولید ام‌دی‌اف خام و روکش توانسته گام مهمی را برای تأمین بخشی از مواد اولیه مورد نیاز تولید ام‌دی‌اف بردارد و وابستگی به واردات کم کند.

بخش خصوصی را تقویت و حمایت خواهیم کرد

آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در آیین افتتاح کارخانه پاک چوب با قدردانی از همه دست‌اند‌رکاران افتتاح‌ مجموعه کشت و صنعت تخته فشرده پاک چوب خوزستان اظهار داشت: معتقدم کار باید در بخش خصوصی دنبال شود و ‌در دولت حتما‌ بخش خصوصی را تقویت و حمایت خواهیم کرد. هموار کردن فضا برای فعالیت بخش خصوصی و نظارت و سیاست‌گذاری دولت راه تحول در تولید و اشتغال در کشور است.

رئیس جمهور با بیان اینکه کاشت نهال و تبدیل نهال به ام دی اف در این کارخانه انجام می‌شود که باید با تکمیل زنجیره تولید رونق تولید و اشتغال در این کارخانه به حداکثر ظرفیت خود برسد، افزود: در این مجموعه هزار نفر مستفیم و ۸ هزار نفر غیر‌مستقیم شاغل شده‌اند که کار بسیار ارزشمندی است؛ لذا باید تعداد نیروی نیروی انسانی‌ به ۱۰ هزار نفر برسد.‌

وی تصریح کرد: از مدیران مجموعه می‌خواهم با افزایش خط تولید‌ و تکمیل زنجیره تولید، بر تولید محصول در مقیاس جهانی اقدام کنند تا قابل رقابت جهانی باشد.‌

رئیس جمهور تاکید کرد: ان‌شاالله با توکل به خداوند متعال، حمایت دولت و همت صنعتگران به نقطه‌ای برسیم که در منطقه خوزستان بیکار نداشته باشیم و کیفیت تولید این منطقه زبانزد و قابل رقابت با کشورهای منطقه باشد.

تولید باید با پشتوانه بخش خصوصی تقویت شود

عباس علی‌آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت خوزستان نیز در این مراسم با بیان اینکه‌ تولید در کشور باید بدون کمترین دخالت دولت و با پشتوانه بخش خصوصی توسعه و تقویت شود، اظهار داشت: کارخانه تولید ام دی اف پاک چوب شوش آمیزه‌ای از صنعت و کشاورزی است که اقدام بسیار بزرگی در صنعت چوب کشور است.

وی با تاکید بر توسعه زنجیره ارزش صنایع و واحدهای تولیدی ادامه داد: باید با تقویت بخش خصوصی به سمت توسعه خطوط تولید و صنعت حرکت کنیم. توجه به زنجیره آخر تولید و تولید کالا با افزایش زنجیره ارزش از دیگر اولویت‌های بخش تولید است.

منبع: اطلاعات انلاین